Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt Hk og minne + cpu

djheaven

Anbefalte innlegg

Heisann..

Da er tiden kommet for å kjøpe seg noe nye datadeler..

Nå er det en stund siden jeg gikk til innkjøp av deler, så jeg har ikke hengt helt med, og trenger hjelp til å finne de beste delene til en greit pris..

Jeg trenger:

1:Hovedkort

2:Prossesor

3:Minne..

Hdd og skjermkort har jeg, og vil ta det senere. Også tower har jeg. Pluss PSU har jeg..

Maxpris er da. 4000..Helst enda billigere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I7 920/930/950

Asus P6X58D-E socket 1366

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Dette er ett alternativ. Det andre er å vente en måned eller to for så å kjøpe den nye gen. som kommer ut. Det kan bli i noen tilfeller ca. 30% bedre ytelse har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Øøø, det der blir over 5000, og som jeg skrev, MAX 4000...

Så, det er ikke aktuelt å se nærmere på..

Men, takk for tipse, er det noen andre??

Hvordan er det med AMD for tiden, er de enda på topp? Valutta for pengene å sånn?

Jeg har en Amd nå, og er veldig fornøyd med det, og ut fra min tidligere erfaring, var de dem som var minst varmeutvikling på, og dermed lavere turtall på vifta..mindre støy..

Lenke til kommentar

Overså det. Men det kan bli billigere til jul.

4375,- for i7 860, Gigabyte GA-P55A-UD4 og Corsair dominator 6gb.

4473,- for i7 920, ASUS P6X58D-E og Corsair dominator 6gb.

Prisene vil sikkert falle litt mot jul og da blir det ikke umulig å skaffe seg dette. Og det er heller ikke sikkert at du trenger dominator eller 6gb ram, så der kan du faktisk spare noen hundrelapper. Corsair sin XMS3 bruker å være greie.:)

https://prisguiden.no/profil/lister/119480

Mine forslag til Ram, HK og CPU.

Endret av jonskja
Lenke til kommentar

I7 920/930/950

Asus P6X58D-E socket 1366

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Dette er ett alternativ. Det andre er å vente en måned eller to for så å kjøpe den nye gen. som kommer ut. Det kan bli i noen tilfeller ca. 30% bedre ytelse har jeg hørt.

Next gen.?

Følger ikke med jeg...

sitter med Asus hovedkort i handlekurven...

Har du en link?

Lenke til kommentar

jeg ville gått for en helt grei AMD quad core 3.0 ghz eller noe, noe god ram cl 8 crosair og asus rampage IV formula eller noe i den duren AMD :D billig blir det og.

også senere ville eg gått for amd radeon 6870 ;)

Endret av eddzy
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Da blåser jeg liv i denne tråden igjen..

Skal nå til å bestille nye deler. Så, er dette et bra sammensatt deler?

CPU

HK

Minne

SSD

Jeg vil ikke over 4000 denne gang heller..

Jeg har et Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E som jeg kommer til å bruke, vist det går bra?

Jeg har også 4sata disker jeg skal ha i bruk, så vil en strømforskyning Thermaltake på 550w gå greit?

Eller anbefaller dere å øke den til noe bedre?

Og siste ting, den vifta som er med cpu, regner med den er litt støy, så hva er det likeste der man kan få nå? Er en stund siden jeg har lest meg frem, og ser det er kommet noe nytt siden sist..

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Jeg har vel ikke noe spesifikt å peke på bortsett fra at intens googling og review-lesing de siste dagene gir inntrykk av at AMD ikke kan måle seg med Intel når det gjelder ytelse, hverken når det gjelder CPU eller GPU. Etter å ha kommet over x antell bisetninger i reviews som ga inntrykk av at Intel > AMD i disse dager så slo jeg det fra meg før jeg kom så langt at jeg skulle begynne å titte noe særlig på det.

Men, AMD har jo alltid vært best bang 4 ur buck, så kanskje det er noe jevnere i denne prisklassen?

Lenke til kommentar

Ok..

Ser jeg har litt å lese ja.

Er en stund siden jeg har oppgradert pc her i huse så..

Har likt Amd jeg da. Og det jeg liker best, er at det er lite varmeutvikling på amd i forhold til intel, og da gjenspeiler det ser på avkjøling. Og mindre støy.

Men, får se litt mer på det du la ut. likte HK veldig da. :)

Lenke til kommentar

Ok..

Ser jeg har litt å lese ja.

Er en stund siden jeg har oppgradert pc her i huse så..

Har likt Amd jeg da. Og det jeg liker best, er at det er lite varmeutvikling på amd i forhold til intel, og da gjenspeiler det ser på avkjøling. Og mindre støy.

Men, får se litt mer på det du la ut. likte HK veldig da. :)

Dette stemmer nok ikke på dagens generasjon. (Jeg har hatt AMD tidligere, så jeg er ikke noe Intel-fanboy)

I tillegg så er ytelsen svært god på Intels nyeste prosessorer. Jeg hadde gått for Intel i5 2500, eller 2500k hvis jeg skulle overklokke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe planer om å drive med spes overklokking. Da jeg er lei, og ferdig med sånn. :)

Jeg leser på div tester nå, og ser at intel ligger fremfor Amd for tiden ja. Så det blir nok heller å se på intel..

Men, vil en strømforsyning på 550w holde, eller må dette også økes nå for tiden?

Så andre spørsmåle, mitt Skjermkort er Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E, selv om de ter PCI-E går det greit å bruke på PCI-E2.0/2.1 ?

Lenke til kommentar

Skal du ikke overklokke kan du kanskje spare litt på hovedkortet ved å velge et P67 eller H67, men tusing på hovedkort er ikke så gærent i mine øyne så jeg står ved anbefalingen av Z68.

Likeledes så kan du også se på Intel 2500/2600, men uten K. Ikke rare greiene å spare her heller forsåvidt.

Har ingen anelse hvor mye skjermkortet ditt trekker ved full guffe, men det skal vel en del til før 550W er for lite. Men, det kommer ann på hvordan ampsene er fordelt på railsene. Prøv og se hvordan det går :)

Fra wikipedia:

PCIe 2.0 motherboard slots are fully backward compatible with PCIe v1.x cards
Lenke til kommentar

Takk takk. Da ser det ut som jeg går for intel. Og pakken din tacomodo. Men går ned et lite hakk på CPU, går for i5 2500K. Er litt å spare der. Så får jeg slengt på en SSD. :)

Tenkte meg litt om, når jeg leste en test, at i5 2500K var veldig klokkevendlig, da får jeg se hvordan det går, vist jeg klokker den..

Men, hva anbefaller dere av avkjølere? Luft. Ser litt på Noctua

Eller er de viftene som følger med for tiden støysvak?

Vet jeg spørr mye nå, men vil ikke kjøpe noe, så angre senere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...