Nichiatu Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg gir rett og slett opp dette nå. Er komplett umulig å portviderekoble fra dette drittsystemet. Jeg har hvertfall ikke fått det til ennå. Jeg har nå prøvd å opprette en egen minecraft-server. Portviderekobling og alt, er gjort fra hjemmesiden deres, slik det står oppført, har restartet routeren etter endring osv. osv. osv. Men folk kan fortsatt ikke joine serveren! Jeg skjønner ikke dette systemet. Bruker sf-nett.no, forresten. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hadde vært flott med f.eks en print screen av portforwardingen din, samt innholdet av en ipconfig /all på serveren din. Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Er sånn det står satt opp atm. Det andre du snakker om er jeg usikker på hva du mener med, men jeg sjekket cmd>ipconfig før jeg satte opp intern ip, selfølgelig? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Her er det flere feil. Du kan ikke ha både dmz og enkle porter. En dmz videresender alle porter til 192.168.10.2 i ditt tilfelle. du kan heller ikke kjøre portforwarding på samme portnummer til flere forskjellige ipadresser. 25565 kan bare bli forwardet til en adresse. Skal du sette opp 3 servere må du bytte porter på 2 av serverene. Du må forresten også huske å ta strømmen på hjemmesentralen for at endringene skal bli tatt i bruk Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Åja, trodde DMZ nemlig bare virket dersom ip'ene ikke virket skikkelig. Jeg har også laget flere ip-adresser, fordi den bytter lokal ip iblant. Står også lease tid "24", leste et sted at dette kunne ha noe med lokal ip å gjøre? Skal prøve det du skrev så fort som mulig, takk for hjelp! Og det med strømmen er jeg klar over. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Sett opp pcen din med statisk ipadresse. lease tid 24 betyr at en dhcp lease er gyldig i 24 timer, og etter 24 timer vil den spør etter ny ipadresse. Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Googler hvordan å sette opp statisk ip-adresse. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis du ikke får til med portforwarding via administrering av altibox, så kan du snakked med kundesenteret til skagerak å få skrudd av router-funksjonen (bridgemode) i hjemmesentralen, slik at du kan styre alt selv via egen router. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ved bridge mode bør han ha egen router, dersom han ikke har det vil det være problematisk å få nett på alle maskinene. http://portforward.com/networking/staticip.htm Sett opp pcen din med en adresse som er utenfor dhcp scope, f.eks: ip: 192.168.10.10 maske: 255.255.255.0 gateway: 192.168.10.1 dns: 192.168.10.1 Lenke til kommentar
Nichiatu Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 skal det virkelig være så vanskelig bare å få serveren sin på nett? går det ikke an å skru lease tiden bare opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå