Leo_x Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg skal bruke noen feriepenger på å kjøpe meg en ny skjerm. Vil gjerne kjøpe en lcd men er i tvil, selv om jeg har lest mye i forumet. Bruker pc mye til foto/ fotoredigering + mye gaming - spiller mye Battlefield og lignende FPS. Bruker et saphire 9700 pro. Har forstått at Synkmaster skal være bra og vurderer det. Men, skal jeg kjøpe en 17 eller en 19 tommer? Hva har det å si for gaming. Kanskje det er andre skjermer som er bedre til gaming? mvh Leo_X Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Str. på skjermen har ikke mye å si for gaming. De fleste 17" / 19" LCD-skjermer kjører 1280*1024. Så du "får plass" til akkurat mye på begge skjermene, bare at på 19" blir punktene litt større. Lcd-skjermer har jo lenget blitt hatet av hardcore gamere, spesiellt pga. responstiden. Men de nyeste skjermene har jo en responstid helt nede i 16 ms, og det er meget bra. De nyeste Houndai-skjermene har en dette.Syncmaster skjermene (Jeg er den lykkelige eier av en 191T) har en responstid på 25ms. Så hvis du spiller mye og er ekstremt kresen, vil du nok merke et minimalt "etterslep" på disse skjermene. Selv er jeg bare en "light-gamer", og plages ikke av dette. Og LCD-skjermer er bare herlige i til vanlig Windowsbruk og annen 2d! Lykke til med ditt valg. //sindre Lenke til kommentar
Leo_x Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Takk for det. Er svært fristet til å kjøpe en av syncmaster skjermene. 19 tommerene er jo litt dyrere. Er den egentlig verdt det ? LeoX Lenke til kommentar
zOu|_ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei, jeg gikk til innkjøp av en Samsung 191T for en liten stund siden, og har ikke angret et sekund siden. Men hvis du skal bruke den til gaming så er Hitachi`s nye 17 tommer med 16ms responstid mye bedre. Leste en test av den på tomshardware.com der de faktisk fastslo at den var ypperlig til gaming:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå