Gå til innhold

Ny kjøler, demontert gammel, CPU løsnet.

Bjonski

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min nye kjøler, Corsair H50, i dag.

Det begynte med at jeg demonterte den gamle, stock, kjøleren. Jeg kjente at den satt veldig godt fast, men plutselig løsnet den. Til min store forskrekkelse satt prosessoren fast på kjøleren. Den har altså løsnet fra sokkelen mens den var låst.

Om ikke det var nok så klarte jeg å bøye noen pinner under prosessoren mens jeg prøvde å løsne den fra kjøleren.

Jeg klarte heldigvis å bøye de forsiktig tilbake og plassere den ned i sokkelen igjen, hvor alle pinnene havnet i riktig spor.

Bootet pcen etter at H50 ble installert men fikk svart bilde med en hvit strek på toppen. Ble enda mer svett da dette skjedde, men tenkte å prøve en annen utgang på skjermkortet.

Denne gangen bootet maskinen og alt fungerer fint.

Er det mulig at prosessoren har tatt noen form for skade under mitt, litt dårlige, møte med stock kjøleren?

Alle kjernene kjører på riktig frekvens og det kommer ingen rare lyder fra maskinen. Tenkte å kjøre en stabilitetstest for sikkerhetsskyld, men dersom alle pinnene ble bøyd riktig tilbake og den booter så er vel sannsynligheten for indre skader liten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt pcen på i to timer nå, den er også overklokket til 3.8Ghz. Det hele er 100% stabilt.

Kan nok klare 4Ghz dersom jeg tweaker volt litt, men temperatur under stresstest er allerede på 60 grader @ 3.8Ghz.

Idle ligger temp på 31 grader, load rundt 42 grader(i dette tilfelle er det Call of Duty 4 som er load).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...