Smestad Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg letter etter ny/brukt bil, liker litt store biler, sånn som Touran(har det nå, så vil ikke ha det igjen) Vil ikke ha en kjerring bil Sett litt på Rav 4 2007 noen meninger om den? Bra, dårlig kjøp? RAV 4 Skal ut å test kjøre den, for å finne ut litt mer. Men noen andre tips til bil? Ønsker en bil med ikke mindre en 130 Hk og 2,0 l motor. Skal også komme litt opp fra bakken sånn at det ikke føles som om jeg sitter på asfalten. :Q Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Er ikke RAV4 kjerringbil da? Eller SUVenes ekvivalent av en kjerringbil? Ikke for å være spydig, men det er det inntrykket jeg har fått av den... Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Er ikke RAV4 kjerringbil da? Eller SUVenes ekvivalent av en kjerringbil? Ikke for å være spydig, men det er det inntrykket jeg har fått av den... Jeg også. Samtidig er Audi er en klysebil, BMW er en pakkisbil, Mercedes er en snobbebil osv. Så da er det bare å unngå alle disse. Hva har vi bruktbiltester for? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Cheverolet Tahoe/Suburban/Blazer, det er IKKE kjærringbiler Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Men de bruker mer enn nok drivstoff, ikke særlig driftssikre etc. etc. Alfa 156 Crosswagon? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Men de bruker mer enn nok drivstoff, ikke særlig driftssikre etc. etc. Alfa 156 Crosswagon? Kommer litt ann på hva du er vant med av forbrukt. Det er nærmest aldri feil på Tahoe 6,5TD f.eks. Om du går fra en bil som bruker 1,5l bensin på mila, til en bil som bruker 1,5l diesel på mila er jo bare positivt (lavere pris på diesel). Endret 21. oktober 2010 av xibriz Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Men 1.5 liter diesel på mila er MYE! Og en bil med 6.5TD er det vel ganske dyr forsikring på. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Men 1.5 liter diesel på mila er MYE! Og en bil med 6.5TD er det vel ganske dyr forsikring på. Som sagt, kommer ann på hva du er vant til. 1,5l på mila er ikke mye om du aldri har eid en bil som bruker under litern (som meg). Forsikring kan være dyr om du har lite bonus og velger kasko. Men halv kasko eller hva det heter er jo halve prisen av vanlig kasko. Ansvar litt under der igjen. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Er du vant til 1.5 på mila kan det lønne seg økonomisk sett å gå ned til 1.0 på mila. Siden du er ute etter bil av nyere åsmodell så får du mye artig som går på 1.0 på mil. Selv har jeg Ford Ranger med cirkusen 160-170hk per dags dato og et gjebbomsnittlig forbruk på 0.8-0.9 på mila. Å gå fra 130 hk med 1.0-1.1 og til denne bilen var et suverent valg både økonomik og av kjøreglede! Men trådstart, fortell oss gjerne litt mer om hva du har behov for og hvilke forventninger du har av neste bilen din, så blir det lettere for oss å hjelpe! Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Har selv en Rav4, 2001 modell. 2 liters, 150hk manuell. Meget fornøyd, bruker litt over 1 mila, blandet (mest 'by') kjøring. Noe jeg leste etter jeg hadde kjøpt, var at fire hjuls trekk på 4.2 (andre gen) er noe bedre (når det trengs). Til info, er jeg ikke noe kjerring Og snakker vi forsikring, er den ikke dyr. Anbefaler Gjensidige. Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Kjører egentlig litt over alt, til jobb blir det en del by og kø, mens i helgene blir det hytta, eller vanlige turer. Nå holder vi også på med å hogge ved til hytta og det er en jævel bakke der som er litt tung. Greit og ha 4D da Men kjører jo litt tulling også da så vil ha en bil med litt motor. og ikke en bil som sånn Yaris med 1,4 l motor og 70-75hk... (bestefaren min har det...) Mora mi kommer også til å bruke bilen en del... :/ Endret 21. oktober 2010 av Tigergutt92 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvor mye kan du legge i ny bil? Tulling, mener du gris eller en og annen liten fartsovertredelse? har du behov for mer enn 2 seter? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Sier det samme som jeg sier til alle som ser etter ny bil! Mercedes Benz, du har plenti i top klasse suver og velge i mellom, kan velges og vrakes, veldig undervurderte biler i forhold til for eksempel X5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå