Gå til innhold

Tips til kjøp av skjermkort please

tore16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke komponenter skal du bruke kortet sammen med og hva skal du bruke det til.

Økonomiklasse/spill er vel Nvidia 460 og mest sannsynlig ATi 6870, som kommer fredag, gode kandidater.

PCen blir brukt til spilling. kan ta en titt på de skjermkortene der.

Blir glad om det kommer flere anbefalinger :)

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg bare slenger meg på her, men når dere sier 460GTX, mener dere MSI GeForce GTX 460 Hawk? Men er MSI bare en distributør eller noe sånt av skjermkortet? For det er jo nVidia som egentlig er merket? Så selve kortet er GeForce GTX 460 Hawk, så kan det være forskjellige distributører som bare gir selve kortet et litt annet design, vifte, osv?

Som dere sikkert skjønner er jeg mildt sagt ingen ekspert.. :)

Endret av Dagoth
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke anbefalt noen over andre. Om du ser på spesialversjoner med spesiell kjøleløsning og f.eks støy er viktig for deg ville jeg søkt opp en test på akkurat det kortet.

På generell basis om det ikke er en spesiell kjøleløsning ol en ønsker ville jeg kjøpt det billigste i serien.

Ytelsen på overklokka kort, noe du kan gjøre selv, tilsvarer gjerne overklokk. Så 5% overklokk betyr ca 5% bedre ytelse, så om du betaler mer vil du tape i forhold til pris/ytelse, men selvfølgelig få mer ren ytelse

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...