Gå til innhold

Valg av strømforsyning.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe meg nytt kabinett. Med dette kabinettet følger det ikke med noe strømforsyning.

 

Jeg har vurdert Chieftec, Enermax og Q-Tec.

Q-Tec sine bråker litt for mye syns jeg.

Jeg tror jeg skal gå for Chieftec sine, men bråker disse mindre enn den strømforsyningen som allerede står i Aopen HQ-45 kabinettet mitt?

 

Hvor mange W trenger jeg? Holder det med 300W?

 

 

- Stian Fylkesnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet nettopp fra enermax til Fortron/Source! Den nye er FSP35060PN fra microplex.no (650,- + frakt ca. 100 husker jeg).

Den er på 350w og støyer helt utrolig lite, og tester på tomshardware.com viser at 350w'en kan yte 400w i de fleste tilfeller.

Så det er sagt: Du kjøper solid kvalitet! Det er vel det vi ønsker :wink:

Lykke til da hvertfall

Lenke til kommentar

Så jeg må alså ut med over 700 [inkl. frakt] for å få ei brukende strømfosyning? Så de strømforsyningene til Chieftec er dårlige, eller?

 

 

 

Vi anbefale Enermax, ikke Chieftec ivertfall, de funker men de gir variert med strøm

Hva mener du med variert med strøm? Kan du forklare litt nermere?

 

Så jeg trenger ikke mer enn 300W[se i signaturen for specs] ? Vil ikke over 400w vertfall.

Lenke til kommentar

Stakk foresten innom 3Dfxcool og fant denne. Noen som vet hvordan støynivået er på denne? Det står jo på sidene til 3Dfxcool at de var støysvake...

 

Fant Thermaltake 400W PSU W/active PFC på netconnection. Den støyer jo bare 25DB, noe som jeg syns er akseptabelt [såver i samme rom som ett Aopen HQ-45, da burde det ikke være noe problem med

25DB]. Noen som har erfaring med denne foresten?

Lenke til kommentar

Jeg har den Thermaltake 400 psu`n og er veldig fornøyd med den... Billig og stabil... Eneste som er en liten bakdel er at den ikke har en egen switch for strøm... du må trekke ut strømkabelen.. Og selvsagt så ser den ikke så "fancy" ut som mange av de andre.... Men du får mye strøm for pengene... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...