Gå til innhold

Gamer tester i Utlandet ?

Anbefalte innlegg

Hei

har sett en del ganger på finn.no å NAV at man legger ut stillinger i utlandet hvor man skal teste spill, virker som du ikke trenger "så" mye kunnskaper om akkurat dette, siden de ikke trengte noen spesifikke utdannelse.

Men er det noen som har prøvd dette? Så at de trengte en tester i Barcelona for en liten stund tilbake, hvor firmaet skulle betale flybillett, skaffe leilighet osv... Hørtes jo spennende ut da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er lønnen i utgangspunktet lavere i utlandet enn i Norge. For det andre, trenger du ingen spesiell utdannelse er lønnen også der etter, men ikke nødvendigvis. For det tredje, kunne du virkelig tenke deg til å teste spill systematisk etter feil i koden, språk og historie og der etter skrive en seriøs rapport om feilene du fant?.

Det er ikke en jobb der du får spille slik du vanligvis gjør, vi snakker om å teste uferdigprogramvare på en seriøs måte, slik at andre skal få den gleden du får av å spille et funksjonelt spill. Du kommer etter all sannsynlighet til å spille de samme bug-befengte nivåene i det samme spillet så alt, alt for lenge (omtrent like lang tid som selskapet bruker på utvikling av spillet).

Det er altså ikke snakk om spilling, men testing. Jeg har forresten ikke prøvd yrket, men jeg føler på mange måter at jeg har nok innsikt i emnet til å uttale meg på et generelt grunnlag.

Utover dette er det nok en spennende jobb, bare vær klar over at det ikke holder å rope "OMFG det er en bug med bossen, se her!!11ONEONE".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...