Gå til innhold

Windows 7 på minnepenn, mulig?


Anbefalte innlegg

Først: Nei. Skal ikke installere fra minnepenn.

 

Skal kjøre fra minnepenn.

 

Skal først bruke nLite til å fjerne alt jeg ikke trenger, så legge inn på 16GB high-speed minnepenn (30/15 eller 15/30 i fart (MB))

 

Er dette mulig? Skal (gjerne) benytte RAM på maskinen, men ikke harddisken.

 

Det største problemet er: Hvordan får jeg den til å funke på (nesten) ALLE maskiner? Med tanke på drivere. Vet det finnes boot cd'er som kjører overalt.

 

Vil ha det så jeg kan boote fra minnepenn, så får jeg fullt (men noen ting fjerner muligens) fungerende windows 7. Har en annen 16GB minnepenn til harddisk. Evt det som ikke er i bruk på den med win7 med mindre det kan skape problemer.

 

Noen som har gjort dette? Eller iallefall vet om funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjeketet ditt vil strande på grunn av at Windows vil gå i bluescreen eller stoppe helt opp under oppstarten om du bytter hardware hele tiden (altså flytter den fra pc til pc).

Samtidig vil du om du i det hele tatt får startet opp, slite med aktiveringen etter ca 5-10 bytter. Ikke lenge etter det blir lisensen din markert som piratkopi, og da er løpet kjørt. Du får ikke opphevet dette, og må da kjøpe deg en ny lisens.

 

Dette gjelder uansett om du har OEM, oppgradering eller fullversjon av Windows 7.

 

En ny lisens vil så funke i 5-10 ganger igjen, før også den er markert som piratkopi. Så det blir et dyrt prosjekt, samtidig som du vil få store problemer med Windows, om du i det hele tatt får startet Windows på ny hardware.

 

Hadde det vært like pcer du skulle gjøre dette på, så er det noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...