Gå til innhold

Min MMS fungerer ikke, Tele2 er til liten hjelp


Anbefalte innlegg

Hei kjære venner.

 

MMS på min mobil har ikke fungert på en lang lang stund, men ettersom jeg ikke har brukt det så har det aldri vært noe interesse å få det fikset. Men denne morgenen ble jeg onkel, hvor min bror sendte meg et bilde av barnet på mms.

 

Jeg går inn på Tele2.no, laster ned automatiske instillinger, installerer de. Prøver å åpne.

 

"kommunikasjons feil"

 

Ringer tele2 kundeservice, 02000, får beskjed at "ja jeg ser du har en w980 her. nå skal jeg sende deg instillinger og da skal det funke."

 

mottok nøyaktig samme instillinger som de jeg fikk fra internett, installerte og testet

 

"kommunikasjons feil"

 

ringte de opp igjen, "har du husket å skru telefonen av og på først da? nei, har du ikke gjort det får du gjøre det før jeg hjelper deg noe mer"

 

skrudde telefonen av og på

 

"kommunikasjons feil"

 

ringte de opp igjen

 

"Tjæh, da vet jeg ikke, når wap fungerer og ikke mms, så skal det være noe på telefonen din som kræsjer. Jeg sender deg manuelle instilinger på mail så får du se hva du får til"

 

Har nå motatt en mail

 

Hei og takk for din henvendelse

 

Tele2s MMS Innstillinger:

 

APN: internet.tele2.no

 

IP adresse: 193.012.040.014

 

Brukernavn: wap

 

Passord: wap

 

Ip port/ Gatewayport : 8080

 

 

Ha en god dag

Mvh Tele2

 

Dette syntes jeg var fantastisk dårlig og inkompetent hjelp fra tele2.

 

Så nå spør jeg altså dere her på diskusjon.no. Kan dere være behjelpelige i en uutholdelig ubehagelig situasjon slik som dette?

 

Informasjon som kan være av nytte:

 


  •  
  • Jeg oppholder meg i Sverige
  • Jeg har en w980i
  • Tele2 champion

 

MMS instillingene er delt opp i profil og datakonto

 

på profil:

 

MMS Profilnavn:

Meldingsserver:

Koble til med: (her velger jeg hvilken datakonto jeg skal bruke)

 

Datakonto:

APN

Brukernavn

Passord

Påloggingsforespørsel (av\på)

IP-adresse

DNS-adresse

Godkjenning (ingen\PAP\CHAP\MS CHAP\MS CHAP V2)

Datakomprimering (av\på)

Headerkomprimering (av\på)

Proxy instillinger (av\på, går ikke å trykke på, blir automatisk av igjen år jeg trykker på)

 

Foruten mange steder hvor jeg ikke har noe materiale å fylle i, finner jeg ikke hvor jeg skal fylle i ip port\gateway. Finnes det noen kloke hoder som vet hvordan denne gåten skal løses?

Endret av d4sh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei d4sh,

 

beklager at du ikke fikk god nok hjelp til å konfiguere din telefon.

 

Har du mulighet til å forsøke følgende, og eventuelt sende oss nummeret ditt på en DM dersom det ikke løser problemet?

 

1. Slett alt i MMS-utboksen

 

2. Meny->Innstillinger->Tilbakestill alt -> Tilbakestill innst (Veldig viktig å velge riktig!) -> Låsekode 0000. Pass på at du da ikke sletter data som er personlig, se manual for mer informasjon.

 

3. Avbryt konfigurasjonsveiviseren når telefonen starter på nytt

 

4. Send en tom SMS til 123, eventuelt få det tilsendt fra: http://selfwap.tele2.se/ota2/index.phtml?countlang=no

 

5. Vent på tilsendt oppsett, og installer oppsettet og velg "positive" svar på spørsmål (Ja, Utfør, Ok etc)

 

6. Sjekk om du har denne menyen og utfør endringen: meny->Innstillinger->Kommunikasjon->Datakomm->foretrukken tjeneste-> Kun GSM/LS

 

7. Har du en 3G telefon, så må 3G skrus av. Som oftest kan dette gjøres under Meny->Innstillinger->Kommunikasjon->Mobilnett->3G/GSM-> GSM

 

8. Skru av og på telefonen din, og Send en MMS med kun tekst/tom fra og til din telefon.

 

Mvh

Henrik

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...