Irminsûl Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis jeg skal hente en pakke som er for stor for postkassa, må jeg da ha med hentelapp? Holder det om jeg kan identifisere meg? Så vidt jeg kan huske så står det kún navn og adresse på hentelappen. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Når eg får denne type lappar står det eit firesifra ankomstnummer, som eg tippar dei brukar for å finne sendinga. Dette er klistra ein stad på lappen, men kan flytte seg frå gong til gong. Om det er ein mindre stad kan du jo bare prøve. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis den er sendt som brev og egentlig skal i postkassen, får du ofte en lapp i postkassen din om at postbudet har forsøkt å levere en pakke som var for stor, og at denne kan hentes på nærmeste postkontor. Da gjelder denne lappen som hentelapp (skal være underskrevet av postbudet). Hvis du ikke får en sånn lapp er det bare å gå på kontoret og høre om de har en pakke til deg. Av og til har jeg faktisk sluppet å identifisere meg, og jeg har klart å få ut pakker som ikke er adressert til meg (men til en kompis). Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Holder ikke med navn. Du må ha sendingsnr/kollinr eller en strekkode (som er på hentelappen).. Du skal vel få hentelapp i posten..? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg har hentet pakker før uten pakkelapp. Sa hva jeg het, hvor jeg bodde og hvor pakken hadde blitt sendt fra. Og jeg fikk pakken. Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 jeg pleier å få en sms som jeg bare kan vise så får jeg pakken. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Fra komplett.no; 4 sifret nr. + ID (som jeg fikk på sms) Fra Dealextreme; ID Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Fant ut at jeg kunne hente uten lapp. Jeg hadde med et firesifret nummer som gjorde det lettere å finne pakka. Trengte naturligvis ikke å identifisere meg. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Holder ikke med navn. Du må ha sendingsnr/kollinr eller en strekkode (som er på hentelappen).. Du skal vel få hentelapp i posten..? Nå blander du en ren pakkesending og brevpost. Trådstarter har fått en pakke som er sendt som brevpost (kanskje fra CDon, DX, Komplett), og da er det ikke sporingsnummer, ei heller krav til noe legitimasjon. Pakkesendinger, rekommanderte sendinger o.l. har alltid sporingsnummer, og går som pakke i hele Posten og blir behandlet litt bedre enn brevpostsendinger. I tillegg er de forsikret. Brevpost og "klumpsendinger, les: pakker i brevpost" er ikke forsikret, så jeg vil strekt fraråde folk til å sende viktige ting i brevpost, f.eks penger. Endret 24. oktober 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Holder ikke med navn. Du må ha sendingsnr/kollinr eller en strekkode (som er på hentelappen).. Du skal vel få hentelapp i posten..? Nå blander du servicepakke og brevpost. Trådstarter har fått en pakke som er sendt som brevpost, og da er det ikke sporingsnummer, ei heller krav til noe legitimasjon. Servicepakker har alltid sporingsnummer, og går som pakke i hele Posten og blir behandlet litt bedre enn brevpostsendinger. Da så. Det sto jo ikke noe sted at pakken var brevpost Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Holder ikke med navn. Du må ha sendingsnr/kollinr eller en strekkode (som er på hentelappen).. Du skal vel få hentelapp i posten..? Nå blander du servicepakke og brevpost. Trådstarter har fått en pakke som er sendt som brevpost, og da er det ikke sporingsnummer, ei heller krav til noe legitimasjon. Servicepakker har alltid sporingsnummer, og går som pakke i hele Posten og blir behandlet litt bedre enn brevpostsendinger. Da så. Det sto jo ikke noe sted at pakken var brevpost Sier seg vel selv når den skal komme i postkassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå