Gå til innhold

Kan ikke sende sms til nummer som begynner på 9 (fra UK)


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har skaffa meg iPhone 4 med 3-abbonement, siden jeg har flytta til Storbritannia. Men et pussig problem har oppstått; jeg kan ringe alle hjemme i Norge, men ikke sende SMS! Det vil si, noen mottar meldingene, men veldig få. Jeg syntes det hele virket veldig tilfeldig, siden det ikke var noen sammenheng mellom operatørene til de jeg vet mottok meldingen, men så slo det meg plutselig at alle som har mottatt har nummer som begynner med 4. Er det noen som noengang har opplevd noe slikt - enten det er i utlandet eller hjemme? Jeg har kontaktet kundeservice, men venter på at de skal ringe meg tilbake når de har funnet ut mer om saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg har skaffa meg iPhone 4 med 3-abbonement, siden jeg har flytta til Storbritannia. Men et pussig problem har oppstått; jeg kan ringe alle hjemme i Norge, men ikke sende SMS! Det vil si, noen mottar meldingene, men veldig få. Jeg syntes det hele virket veldig tilfeldig, siden det ikke var noen sammenheng mellom operatørene til de jeg vet mottok meldingen, men så slo det meg plutselig at alle som har mottatt har nummer som begynner med 4. Er det noen som noengang har opplevd noe slikt - enten det er i utlandet eller hjemme? Jeg har kontaktet kundeservice, men venter på at de skal ringe meg tilbake når de har funnet ut mer om saken.

 

Dette er ett kjent problem. Jeg måtte bytte vekk fra 3 for å kunne sende tekstmeldinger til Norge.

 

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=50609555

Endret av KELViN
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt telefonen via internett eller telefonsalg og jeg har brukt den.

 

Uansett. Fikk svar fra 3 i dag. De påstår at siden de bare har avtale med NetCom og Network Norway i Norge, sliter jeg med SMS - og at jeg derfor bare kan sende til personer med de operatørene. MEN, så sender jeg en melding til noen som har Ventelo (med nummer på 4), som igjen kjører på Telenor-nettverket, og meldingen ble mottatt uten problemer! Argh! Sender jeg til et nummer som også har Ventelo, men som begynner på 9, skjer ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...