Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For en del år siden hadde jeg sånn nogenlunde oversikt over Access, men det jeg kunne da har jeg åpenbart glemt - så nå trenger jeg hjelp :blush:

Jeg skulle hatt et verktøy for lageroversikt.

Varer inn - varer ut og lagerbeholdning. Engentlig ganske enkelt og greit.

Har vel kommet frem til at jeg trenger fem tabeller:

Varekategori - Kan være greit å se hva man har igjen av alle t-skjorter uansett farge

Leverandør - Letter bestilling

Ansatt - se hvem som tar ut av lageret

Varer - selve varen

Transaksjoner - usikker på om jeg trenger en egen tabell for det eller om jeg må ha to, en for inn og en for ut, eller om det er her jeg bruker spørringer.

Men så gjenstår det å lage et grensesnitt som gjør det enkelt å legge inn i systemet når vi får varer fra leverandørene og når vi henter ut varer fra lageret slik at jeg kan få en rapport over hva vi har på lager av ulike varekategorier til enhver tid.

Har rota mye rundt i Access og lekt meg med de standard malene som finnes der, men er redd jeg kompliserer ting for mye. :hmm:

Håper noe kan forbarme seg over meg :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en del år siden hadde jeg sånn nogenlunde oversikt over Access, men det jeg kunne da har jeg åpenbart glemt - så nå trenger jeg hjelp :blush:

Jeg skulle hatt et verktøy for lageroversikt.

Varer inn - varer ut og lagerbeholdning. Engentlig ganske enkelt og greit.

Har vel kommet frem til at jeg trenger fem tabeller:

Varekategori - Kan være greit å se hva man har igjen av alle t-skjorter uansett farge

Leverandør - Letter bestilling

Ansatt - se hvem som tar ut av lageret

Varer - selve varen

Transaksjoner - usikker på om jeg trenger en egen tabell for det eller om jeg må ha to, en for inn og en for ut, eller om det er her jeg bruker spørringer.

Men så gjenstår det å lage et grensesnitt som gjør det enkelt å legge inn i systemet når vi får varer fra leverandørene og når vi henter ut varer fra lageret slik at jeg kan få en rapport over hva vi har på lager av ulike varekategorier til enhver tid.

Har rota mye rundt i Access og lekt meg med de standard malene som finnes der, men er redd jeg kompliserer ting for mye. :hmm:

Håper noe kan forbarme seg over meg :innocent:

Ønsker du hjelp til å gjøre det selv, eller ønsker du å få en ferdig laget sak og betale en slant for det? (eller håper du på gratis konsulent?...........)

Lenke til kommentar

Ønsker du hjelp til å gjøre det selv, eller ønsker du å få en ferdig laget sak og betale en slant for det? (eller håper du på gratis konsulent?...........)

Hadde egentlig tenkt å lage det selv, og håpa vel på litt hjelp bare :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...