Simen1 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har et Abit Siluro Geforce 4 Ti 4200 med 64MB ram og 4xAGP. Er det noe å hente ytelsemessig på å flashe det? Kan jeg f.eks flashe det opp til 8xAGP? (Er det ikke nøyaktig samme chippen eller?) Går det også an å endre på orginal hastighetenen? (Overklokke i firmware) Kan jeg også endre produktnavnet? (f.eks fra "Abit Siluro Geforce 4 Ti 4200" til "Simen1's Hyper-Geforce 8 Diamant 9900 Ultra") Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 hmmm. Flashet et Matrox G400 kort i går, men jeg fikk ikke noen av disse valgene. Hvis du leser HOW-TO'en så står vel alle valgene oppført der. Du kan overklokke i firmware ved å flashe med en ti4400 BIOS, men vet ikke hvor lurt det er - søk Hvis du går inn på http://download.guru3d.com/pafiledb.php?ac...=category&id=13 er det en del kule ting til GF 4 (emulate Quadro 4 f.eks, hvis du ikke spiller er dette genialt da..) Ifølge Asus er ikke Ti 4200 - 4x og Ti 4200 - 8x den samme chippen, vet ikke hvor riktig dette er, men innbiller meg at det er korrekt. Ellers hadde vel noen sluppet en firmware på dette? (om ikke fra nVidia, kanskje noen andre?) Jeg mener, strømforbruket går ned, og man får kanskje 2% bedre ytelse - Det er da noe... Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Du får ikke kortet ditt opp i 8x AGP, "vanlig" ti4200 og 8x ti4200 er nok litt forskjellige kort, og ytelsesmessig har du ikke så mye å vinne heller.. Men det er fult mulig å overklokke via BIOS'en, og du kan til og med skifte navn og beskjed ved startup, selv om dette kanskje ikke har den største bruksverdien alt du trenger er en gammel startup diskett, et program som heter NVFLASH.EXE og en BIOS editor (Jeg brukte en som heter Ray Adams NVIDIA BIOS editor). Du må nok google etter samtlige, for jeg har ingen linker liggende for øyeblikket, men det er mulig at du finner dem på guru3d eller noen lignende sider. Det å flashe biosen er nokså enkelt, bare sørg for å ta backup av den gamle, i tilfelle noe skulle gå galt! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå