Gå til innhold

Tracking cookie, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei!

Så tidligere scannet jeg pcen med symantec endpoint protection og scannen var helt ren. Deretter/Før hadde jeg avinstallert chrome og installerte det igjen. Etter å ha vært på:

Facebook.com

Twitter.com

Vg.no

Dagbladet.no

Ba.no

Bt.no

TheDailywh.at (er en side drevet at tumblr. En bloggside)

Timezonecheck.com

scannet jeg igjen pcen, denne gangen fant den (se vedlagt bilde).

Hva er egentlig en tracking cookie?

Hvordan kan jeg ha fått den av de sidene når den er skadelig ifølge antiviruset? De skal jo ikke ha noe sånt?

post-221701-1287565527,4565_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tracking cookies er generelt sett ikke farlige etter min erfaring. Dette litt tekst som er lagret om f.eks sider du har vært innom, hva du har hatt i handlekurven på komplett.no, autentikasjonsgreier og mer.

Dette er en måte for annosører å finne ut hva du surfer på, for deretter å gi deg reklame på akkurat dette. Vet FB har noen lignende som dette.

Les wikipedia om du er interessert.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Tracking cookies er generelt sett ikke farlige etter min erfaring. Dette litt tekst som er lagret om f.eks sider du har vært innom, hva du har hatt i handlekurven på komplett.no, autentikasjonsgreier og mer.

Dette er en måte for annosører å finne ut hva du surfer på, for deretter å gi deg reklame på akkurat dette. Vet FB har noen lignende som dette.

Les wikipedia om du er interessert.

Tusen takk for svar! :D

Jeg kom på noe annet jeg lurte på hvis du kunne være så snill å hjelpe meg med det :p

Hvis du ser på bildene jeg har lagt ved nå så er det noen instillinger (BILDE NR 1)jeg er usikker på hvordan skal være. Jeg antar at alle tredjeparts cookies bør være blokkert?

(BILDE NR 2)Men denne jeg bruker nå er da en skoledata og skal jeg skru av "bruk skript for automatisk konfigurasjon" (antar at dette er til skolens server) når jeg er på andre nettverk enn på skolen?

Og på "Identifiser innstillinger automatisk", den skal vel være av? Er ikke det sånn at hvis den er aktivert er blir det automatisk lagt til en proxxy? Eller er det bedre å ha den på? (har opplevd at den gjør dataen saktere).

post-221701-1287581795,7977_thumb.png

post-221701-1287581809,7187_thumb.png

Endret av computerr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...