Gå til innhold

Bestille til venn i USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Men kan jeg spørre hvorfor ? Amerikansk tastatur, amerikansk strømforsyning og garanti som er 12 timer unna med fly ?

Enig!

Skal godt gjøres, men du kan ende opp med og måtte momse pcen inn til Norge igjen, er du veldig uheldig!

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er vel en internettlov som sier at om man spør om hjelp til noe, så vil de fleste innleggene være at jeg ikke trenger hjelp til det likevel, fordi grunnen min er idiotisk.

Amerikansk strømforsyning? Nei. Elektriske dingser kommer nesten alltid på strømforsyning som takler både amerikanske og europeisk spenning. Den vanlige, som i dette tilfelle, måten å gjøre det på er å ha strømforsyningen i én del, og en løs ledning til stikkontakten. De fleste av oss har vel en gammel ledning liggende?

Amerikansk tastatur? So what? Jeg vet hvor knappene er.

Garanti. Tja. Risikoen for at noe går galt er liten i forhold til besparelsen.

Og hvordan i hule skal jeg ende med å betale moms inn i Norge? Du vet at man kan ta med seg inntil 6000 på vei hjem fra utlandet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og hvordan i hule skal jeg ende med å betale moms inn i Norge? Du vet at man kan ta med seg inntil 6000 på vei hjem fra utlandet?

Kanskje du skulle handle noe annet enn bare pcen.

Det er ytterst få så faktisk vett om de negative sidene ved og kjøpe pc fra USA, har vert borti mange lignende tråder, det er vel en internettlov og faktisk gjør personer klar over hva de gjør, så de ikke angrer pga det var dumt etterpå.

Lenke til kommentar

Garanti. Tja. Risikoen for at noe går galt er liten i forhold til besparelsen.

Det er ikke bare garanti som kan gir problemer. Her i Norge har du 5 års reklamasjonsfrist - denne forliser du ved kjøp i USA.

Når ting som dette nevnes er det for at du (evt andre som leser tråden) skal være klar over hvilke fallgruber som eksisterer. Ditt åpningsinnlegg sier ingenting om hva du kan/ikke kan ved kjøp i utlandet. Til syvende og sist er det din risikovurdering som betyr noe for deg. Andre kan være mer følsomme for risiko.

Hvis du betaler med kort (debet elelr kreditt) er det mange firmaer som bare leverer til den adressen kortets innehaver er registrert med (i praksis din adresse i Norge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...