Loomy Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har to harddisk på PCen. Merket i dag at de var ganske varme Mulig å holde fingeren bortpå, men det er ikke særlig behagelig. Jeg har ikke noen spesiell kjøling på de så jeg begynner å lure på om det burde vært det... Har en 80mm ledig kabinettvifte-plass bakpå kabinettet. En vifte her vil vel neppe hjelpe på HD-tempen siden HDene ligger helt fremme i kabinettet, eller hva?` Så det jeg lurer på er, bør jeg skaffe kjøling til HDene? og i såfall hvordan skal de kjøles? btw, HDene er western digital 20gb, 5400rpmwestern digital 80gb, 7200rpm 8mb cache Lenke til kommentar
It's me Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Sjekk temperaturen med feks SpeedFan. Hvis du lar en 80mm vifte blåse på dem slik at den varme luften føres bak i kabinettet (tipper du har en 80mm vifte som blåser luften fra bakerst i kabinettet og ut) så vil det hjelpe det. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 mine to seagate 80 gib = 45 - 50 grader min wd raptor 36 gib= 50 - 55 grader det er ikke noe problem.. men det skader seff ikke med aktiv kjøling =) Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 funker harddiskene som de skal, så er det vel ikke behov for kjøling? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei, jeg har et sp.mål. min nye Seagate Barracuda V 120GB SATA disk, formatert med NTFS, har kjørt sånn disk check ved oppstart av windows XP, to ganger, begge gangene ved normal oppstart og lukking av OS gangen før... jeg har en justerbar enermax vifte som sviver på laveste hastighet forran i et chieftec kabinett temperaturen i rommet her er 25-26 grader, og inne i kabinettet rapporteres temperatur til 28 grader +- 1 grad da.. er problemet at den blir for varm? jeg har satt opp RPM på den enermax vifta for å se om det skjer noe... har forresten 1 ekstra vifte i front, og 2 bak (utenom PSU vifte), men det er støvfilter forran alle, har det noe å si? det blir vel litt mindre luftstrøm da..? Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 bruk speedfan for å sjekke tempen inni diskene. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 bruk speedfan for å sjekke tempen inni diskene.ikke alle harddisker har temp målere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå