cruzader Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 seagate 3tb - 1600kr og vært på norske markedet en stund nå. western digital 3tb - 2000kr og ikke på lager før midten av november. Om meningen er gi konkurranse på 3tb markedet virker det som et litt halvhjerta forsøk. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Så hvis jeg har forstått dette korrekt er det slik at du må bruke HBA kort om du skal ha OS på disken? Så hvis jeg kun skal ha dette som en lager disk slipper jeg dette? Og hvordan fungerer den med RAID og slik nå, alt som normalt? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Ikke prøvd western digital sin 3tb men har satt opp seagate sine 3tb i raid og det var beint frem som normalt, vil anta WD sine blir på samme måte. Som løs disk var det ikke noe problem, prøvde ikke installere oset på den men det skal vel gå rimelig dårlig. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 @i_karantene http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=124&t=28344 WD Black er ren 7200 rpm, mens Green sies å være 5400-7200 rpm, dog flere antyder at diskene alltid kjører 5400 rpm. Dvs, den spinner aldri over 5400. Litt av løsningen er som du sier, å angi i OS hvor ofte/om det skal sjekkes mot disk, men slik jeg har forstått, er det ikke alle OS som man får endre settingen på. Da kan man finne tak i WDIDLE3.exe hos WD, og styre dette på disken. http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=609&sid=113 Som du skriver, parkeringen er for å spare strøm, og med hodet parkert, bruker disken nesten ikke strøm, i forhold til "vanlig" inaktiv-modus eller aktiv-modus. WD har tydeligvis bestemt seg for at denne er ment til desktop-bruk, og ikke i NAS/Server, der skal black-serien brukes. Bare så synd at det er nettopp som NAS/Server-bruk de fleste ser ut til å ville bruke disse på. Størrelsen er fin, og prisen er lav. Hastigheten egner seg ikke for aktiv bruk, og strømsparefunksjonaliteten ville være svært ønskelig i en hjemmeserver. Bare så synd at funksjonaliteten til NAS/hjemmeserver er skrevet motsatt (sjekke at disken funker, er stabil og ved god helse) av hva WD tenker med sin powersavemode (sove når den ikke aktivt brukes). Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har en USB HDD docking stasjon vil denne harddisken fungere med denne? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har en USB HDD docking stasjon vil denne harddisken fungere med denne? Ja, det vil jeg tro. Ser ingen grunn til at den ikke skal fungere. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg har en USB HDD docking stasjon vil denne harddisken fungere med denne? Ja, det vil jeg tro. Ser ingen grunn til at den ikke skal fungere. Awesome! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå