Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Bruk huet litt, hva? Dette går fra en diskusjon til å bli rett så underholdende... :!: Jeg tviler faktisk på at du vet svaret selv, siden du tviholder såpass på den voldsomme kunnskapen du har... Er det BARE meg her som ikke klarer og tolke det som står i linkene fra Kent lenger frem i tråden? Siden jeg ikke er veldig bevandret når det gjelder det tekniske anngående biler så spør jeg derfor om svaret på en annen måte. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Bruk huet litt, hva? Dette går fra en diskusjon til å bli rett så underholdende... :!: Jeg tviler faktisk på at du vet svaret selv, siden du tviholder såpass på den voldsomme kunnskapen du har... Er det BARE meg her som ikke klarer og tolke det som står i linkene fra Kent lenger frem i tråden? Siden jeg ikke er veldig bevandret når det gjelder det tekniske anngående biler så spør jeg derfor om svaret på en annen måte. Snakk om å være arrogant. Jeg har på ingen måte tviholdt på noe som helst eller påberopt meg "voldsom kunnskap" om noe som helst her. Jeg har gitt deg svar på et spørsmål, enkelt og greit. At du ikke kan engelsk er ikke min feil. Endret 20. oktober 2010 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Den her er fin syntes jeg http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Den her er fin syntes jeg http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag Den mest underholdene posten så langt... Men er testen gjort på riktig måte? Minner meg liksom litt om en slags skrytevideo... For quattro kan vel umulig være så overlegent andre systemer? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Bruk huet litt, hva? Dette går fra en diskusjon til å bli rett så underholdende... :!: Jeg tviler faktisk på at du vet svaret selv, siden du tviholder såpass på den voldsomme kunnskapen du har... Er det BARE meg her som ikke klarer og tolke det som står i linkene fra Kent lenger frem i tråden? Siden jeg ikke er veldig bevandret når det gjelder det tekniske anngående biler så spør jeg derfor om svaret på en annen måte. Snakk om å være arrogant. Jeg har på ingen måte tviholdt på noe som helst eller påberopt meg "voldsom kunnskap" om noe som helst her. Jeg har gitt deg svar på et spørsmål, enkelt og greit. At du ikke kan engelsk er ikke min feil. Flott... Da kan vi bare slenge ut linker til andre steder da når folk vil ha hjelp til noe. På den måten slipper man og inneha noe kunnskap og hvilken som helst person kan benke seg forran pc'en og logge seg inn på bilsiden her og svare på avanserte spørsmål ved å søke på google å kaste inn noen linker. Når brukeren ikke helt forstår innholdet i linkene så kaller vi dem bare for late og arrogante og starter en krangel/diskusjon ut av det. Tror det er du som skal bruke hodet litt her nå Kent... Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Biler rundt 2000-2005 er forskjellen så stor jo, men skal du ha en nyere bil er det ikke like stor forskjell da andre har blitt bedre, og Audi visstnok har blitt dårligere. Virker seriøs den videoen der imo, men syntes de skulle testet en Subaru.... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Biler rundt 2000-2005 er forskjellen så stor jo, men skal du ha en nyere bil er det ikke like stor forskjell da andre har blitt bedre, og Audi visstnok har blitt dårligere. Virker seriøs den videoen der imo, men syntes de skulle testet en Subaru.... Okay... Uansett så er det ikke de store forskjellene i praksis på disse to systemene altså... Begge trekker konstant på fire hjul? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Om du velger Audi bør du sjekke hvilket quattrosystem bilen har. Torsen er å foretrekke siden det er styrt av momentet som blir lagt på hjulene. Dette gjør til at du får kraft ned i bakken selv om et eller to hjul er over bakken. Dette systemet veier mer enn Haldex og tar mer plass. Dette finner du i de Audiene som har rettstilt motor. Haldex styres elektronisk av hjulhastighet og delegerer ikke moment på en effektiv måte som Torsen gjør. Man opplever at man ikke har fremdrift om eksempelvis et hjul er i lufta. Elektronikken skjønner ikke det. I og med at Haldex er elektronisk styrt veier det mindre og tar mindre plass. Dette systemet er å finne i Audier med tverrstilt motor. X-Drive er bare helt sykt. Jeg var med en kompis å dra en Audi A6 opp av ei grøft med en BMW 530d med X-Drive. Det var ikke hjulspinn i det hele tatt og dette var på GRUS... Endret 20. oktober 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Om du velger Audi bør du sjekke hvilket quattrosystem bilen har. Torsen er å foretrekke siden det er styrt av momentet som blir lagt på hjulene. Dette systemet veier mer enn Haldex og tar mer plass. Dette finner du i de Audiene som har rettstilt motor. Haldex styres elektronisk av hjulhastighet og delegerer ikke moment på en effektiv måte som Torsen gjør. Man opplever at man ikke har fremdrift om eksempelvis et hjul er i lufta. Elektronikken skjønner ikke det. Dette systemet er å finne i Audier med tverrstilt motor. X-Drive er bare helt sykt. Jeg var med en kompis å dra en Audi A6 opp av ei grøft med en BMW 530d med X-Drive. Det var ikke hjulspinn i det hele tatt og dette var på GRUS... Se her ja Nå begynner det å ligne noe... hehe Men hvor finner jeg en lett oversikt over hvilke nye audier som har tverrstillt motor og ikke? Altså uten å måtte laste ned pdf for hver bil via sidene dems? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Flott... Da kan vi bare slenge ut linker til andre steder da når folk vil ha hjelp til noe. På den måten slipper man og inneha noe kunnskap og hvilken som helst person kan benke seg forran pc'en og logge seg inn på bilsiden her og svare på avanserte spørsmål ved å søke på google å kaste inn noen linker. Når brukeren ikke helt forstår innholdet i linkene så kaller vi dem bare for late og arrogante og starter en krangel/diskusjon ut av det. Tror det er du som skal bruke hodet litt her nå Kent... Eller vi kan gjøre følgende: Stille et spørsmål, få link til sider der alt står forklart, men i stedet for å bruke to kalorier på å lese det som står der heller ikke lese det (det er jo på Ængælsk!) heller slenge ut kommentarer om kunnskapen til han som svarer. Bra jobba! Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 En grei regel er at hvis de er billige og små har de Haldex systemet, altså f.eks A3, mens de større litt dyrere bilene har Torsen systemet, f.eks A6. Dette har visstnok blitt det samme på VW, altså at en Passat med 4-motion har samme 4WD systemet som A6, bare et annet navn, og golfen har samme system som A3n... Men dette er bare på nyere biler. Eneste kildene jeg har på dette er jungeltelegrafen, så ikke ta det som sikker fakta Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 DET blir verre siden hver bil blir bestilt med enten Haldex eller Torsen... Men det er Torsen du vil ha siden du da bestandig har kraft i bakken. Veier mer, men wtf... Se videoen som ble posta over... A6en der har Torsen... En grei regel er at hvis de er billige og små har de Haldex systemet, altså f.eks A3, mens de større litt dyrere bilene har Torsen systemet, f.eks A6. Dette har visstnok blitt det samme på VW, altså at en Passat med 4-motion har samme 4WD systemet som A6, bare et annet navn, og golfen har samme system som A3n... Men dette er bare på nyere biler. Eneste kildene jeg har på dette er jungeltelegrafen, så ikke ta det som sikker fakta Det er litt feil, det er mer vanlig at dieselene har torsen. A3 leveres også med torsen. Skoda bruker haldex i helhet. Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) http://www.haldex.co...lub/Car-models/ Der har du en liste over biler med Haldex. Men er nok litt forskjell i systemen, tviler på at det er samme systemet i A3 som det er i Veyron Her har du biler med Torsen systemet http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen#Torsen_applications Endret 20. oktober 2010 av Sveern Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan en moderator ta tak i denne tråden før den tar helt av? Dere som virkelig er bilinteresserte bør delta på vw/audi forumet, der slås slik oppførsel hardt ned på. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan en moderator ta tak i denne tråden før den tar helt av? Dere som virkelig er bilinteresserte bør delta på vw/audi forumet, der slås slik oppførsel hardt ned på. Sånn rent bortsett fra at det eksisterer personer med bilinteresse som ikke kjører VAG. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan en moderator ta tak i denne tråden før den tar helt av? Dere som virkelig er bilinteresserte bør delta på vw/audi forumet, der slås slik oppførsel hardt ned på. Sånn rent bortsett fra at det eksisterer personer med bilinteresse som ikke kjører VAG. Det er mange med høy kompetanse på Audi som BMW på det forumet. Der er undertråder for andre bilmerker selv om det primært er et vw/audi forum. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Det tviler jeg ikke på, men skal man diskutere bil generelt er ikke et nisjeforum det første stedet jeg leter. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Flott... Da kan vi bare slenge ut linker til andre steder da når folk vil ha hjelp til noe. På den måten slipper man og inneha noe kunnskap og hvilken som helst person kan benke seg forran pc'en og logge seg inn på bilsiden her og svare på avanserte spørsmål ved å søke på google å kaste inn noen linker. Når brukeren ikke helt forstår innholdet i linkene så kaller vi dem bare for late og arrogante og starter en krangel/diskusjon ut av det. Tror det er du som skal bruke hodet litt her nå Kent... Eller vi kan gjøre følgende: Stille et spørsmål, få link til sider der alt står forklart, men i stedet for å bruke to kalorier på å lese det som står der heller ikke lese det (det er jo på Ængælsk!) heller slenge ut kommentarer om kunnskapen til han som svarer. Bra jobba! Litt av poenget med et forum Kent, er at man ved siden av fakta skal kunne få noen erfaringer på kjøpet fra andre. Da blir det en innholdsrik diskusjon angående det tråden skal handle om. Siden det kun tar "to kalorier" å forstå forskjellen ved å lese sidene du linket til for en person som ikke er videre taknisk annlagt hva bil anngår, så klarer jeg ikke å forstå hvorfor ikke du bare gjør tråden mer interessant ved å rett å slett komme med svaret, siden du synes det er så voldsomt lett å tolke disse sidene med tanke på forskjellen mellom disse systemene? Istede så kommer du med kommentarer som at andre er late og kommer med ovenpå og ned holdning til de som faktisk lurer, selv ETTER å ha lest innholdet på siden du linket til. Har ingen problemer med å kunne egelsk, da jeg sikkert hadde vært like blank om det sto på norsk. Jeg vil altså vite forskjellene på disse to systemene og håpet derfor på at noen her satt med den kunnskapen og kunne forklare dette på en enkel måte uten å hive inn en drøss med linker. Grunnen til at du ikke tar deg tid til å komme med fasiten må vel da være at du ikke vet fletta selv om hva som er forskjellen, selv etter å ha lest på sidene du linket til? Motbevis meg gjerne... men det gidder du vel som sagt ikke, da du ikke vil ha med late mennesker å gjøre... Merkelig skrue du Kent... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Siden det kun tar "to kalorier" å forstå forskjellen ved å lese sidene du linket til for en person som ikke er videre taknisk annlagt hva bil anngår, så klarer jeg ikke å forstå hvorfor ikke du bare gjør tråden mer interessant ved å rett å slett komme med svaret, siden du synes det er så voldsomt lett å tolke disse sidene med tanke på forskjellen mellom disse systemene? Jeg har til og med linket til en video som forklarer hele prinsippet bak xDrive til deg, jeg klarer ikke å skjønne hvorfor du ikke bare kan se på linkene? Istede så kommer du med kommentarer som at andre er late og kommer med ovenpå og ned holdning til de som faktisk lurer, selv ETTER å ha lest innholdet på siden du linket til. Du starter med å skrive at du _ikke_ leste linkene jeg ga deg fordi du avventet at jeg skulle forklare deg det. Dette tolker jeg som latskap, derfor gidder jeg ikke hjelpe deg mer. Har ingen problemer med å kunne egelsk, da jeg sikkert hadde vært like blank om det sto på norsk. Det som er flott med Wikipedia er at i artiklene blir det linket til andre artikler. Er du for eksempel i tvil om hva en tverrstilt motor er kan du klikke på linken og lese deg opp på temaet. Flott! Jeg vil altså vite forskjellene på disse to systemene og håpet derfor på at noen her satt med den kunnskapen og kunne forklare dette på en enkel måte uten å hive inn en drøss med linker. Igjen, les linkene. Der står alt forklart. Du viser at du har misforstått hele prinsippet bak "quattro" derfor tror jeg du kan ha nytte av å lese dem. Grunnen til at du ikke tar deg tid til å komme med fasiten må vel da være at du ikke vet fletta selv om hva som er forskjellen, selv etter å ha lest på sidene du linket til?Motbevis meg gjerne... men det gidder du vel som sagt ikke, da du ikke vil ha med late mennesker å gjøre... Tro hva du vil, hva en totalt ukjent person tror om meg interesserer meg ikke i det hele tatt. Merkelig skrue du Kent... Jeg har i hvert fall personlighet. Endret 20. oktober 2010 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Du starter med å skrive at du _ikke_ leste linkene jeg ga deg fordi du avventet at jeg skulle forklare deg det. Dette tolker jeg som latskap, derfor gidder jeg ikke hjelpe deg mer. Så hvis jeg nå sier at jeg HAR lest linkene du ga til meg, og fremdeles ikke forstår... vil du hjelpe meg da? Eller da er det vel for sent kanskje? Igjen, les linkene. Der står alt forklart. Du viser at du har mistforstått hele prinsippet bak "quattro" derfor tror jeg du kan ha nytte av å lese dem. Hva har jeg missforstått? Tro hva du vil, hva en totalt ukjent person tror om meg interesserer meg ikke i det hele tatt. Nei.. det er jo tydelig det... Jeg har i hvert fall personlighet. Det har vi alle, på forskjellige måter... EDIT: Ser meg nå ferdig med denne tråden her, da jeg allerede har fått fler interessante svar på VACN sine sider som har en desto hyggeligere tone. Så du får si hva du vil Kent, eller evt. sende meg en PM for jeg kommer ikke til å poste mer i denne tråden. Moderatorer kan forresten slette tråden hvis det er ønskelig. Endret 20. oktober 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg