Gå til innhold

Eset Smart Security stopper ingenting?

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Jeg har installert Eset Smart Security 4 (brannmur, antivirus) på min pc for noen dager siden, men fram til nå har jeg ikke fått beskjed om en eneste program eller virus som er stoppet. Skal det være slik at programmet bare fungerer i bakgrunnen og ikke gir beskjed?

Før hadde jeg AVG antivirus free og Online Armour og da fikk jeg beskjed rett som det var om å trykke "OK" og "yes" og "no" osv.

I programmet står det:

Number of blocked attacks: 0 (!!)

Det må da ha kommet noen inntrengere som er stoppet på disse dagene? Er det ikke veldig rart at dette er 0 ?

SE bilde!

post-31026-1287542092,5804_thumb.jpg

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-0ncAanc1

Takk for svar. Men er det ikke rart at ingen angriper meg? Brannmuren er jo der for å blokkere angrep men så er det ingen som angriper min pc! Jeg synes det er rart.

Når jeg har brukt andre programmer så står det jo alltid antall blokkeringer som brannmuren har foretatt.

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Du skjønner fortsatt ikke dette nei. Skal ikke være enkelt..

Men nå står ikke tallet på 0 lenger så da vet jeg at det funker ihvertfall.

Lenke til kommentar

Om du vil ha flere popups ( :D ) kan du aktivere interaktiv modus på brannmuren. Da ber programmet deg om å lage regler til all trafikken din. Jeg har satt det opp sånn, så ved vanlig bruk fra min side slipper jeg bekymre meg (ingen popups, og ingen trafikk jeg ikke vil ha), og når noe nytt skal installeres som trenger netttilgang, er det bare å legge til en ny regel. Da er du sikrere enn om du har den på auto, men det er mer tidkrevende. Fordelen er at man kan eksportere innstillinger, inkludert reglene, til en .xml og gjenopprette etter reinstallasjon eller på en annen maskin.

Lite utdrag av reglene

<RULE ID="1" NAME="Allow communication for opera.exe" PROTO="101" DIR="2" ACTION="40" DISABLED="0" APP="C:\Program Files (x86)\Opera\opera.exe" MODIFIED="2010/05/26 01:52:08" USER_NAME="Teodor-PC\Teodor" />
        <RULE ID="2" NAME="Allow communication for Steam.exe" PROTO="101" DIR="2" ACTION="40" DISABLED="0" APP="C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" MODIFIED="2010/05/26 01:52:40" USER_NAME="Teodor-PC\Teodor" />
        <RULE ID="4" NAME="Allow communication for AAM Updates Notifier.exe" PROTO="101" DIR="2" ACTION="40" DISABLED="0" APP="C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\AAM Updates Notifier.exe" MODIFIED="2010/05/26 02:00:19" USER_NAME="Teodor-PC\Teodor" />

som tillater Opera, Steam, og oppdatering for Adobe å koble seg til nettet.

Ellers: blocked attacks (hovedvinduet) mener jeg bare gjelder antivitus-delen. Tror ikke den auto-rapporterer bla brannmuren blokkerer.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Du skjønner fortsatt ikke dette nei. Skal ikke være enkelt..

Men nå står ikke tallet på 0 lenger så da vet jeg at det funker ihvertfall.

Det er klart dem over har liten kunnskap til Virus beskyttelse. Grunnen til tidligere pop-ups var fordi HIPS funksjonen var i arbeid, en HIPS skanner hvordan et program oppfører seg og vil advare deg on den prøver seg på noe. Eset har ikke en særlig sensitiv HIPS. Online ARmor har dette som Comodo og vil derfor gi deg PopUps. Forresten, ga AVG deg en haug med popups eller bare online armor?

Endret av cocopara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...