Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 jaja det er mye rart med tro i det hele,men jeg lurer faktisk. You said it, sister! hehe det kommer jeg aldri å nekte for heller-selv om jeg er kristen så er det vel slik at jeg som person synes noe er mer ubegripelig en noe annet-men slik er det jo for alle. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, vitner mener at vi lever i endetiden -- altså like før Guds inngripen. http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner Enden kom år 70 e.Kr Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, vitner mener at vi lever i endetiden -- altså like før Guds inngripen. http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner Enden kom år 70 e.Kr Dette er en mulighet jeg ikke automatisk forkaster da dette er noe jeg har vurdert lenge før jeg snakket med deg... Men jeg mener fremdeles at det ikke kun er lykke på jorden eller himmelen om du vil for den kristne-så her blir vi aldri enige. Men du kan jo umulig være katolikk som de sier-ikke slik jeg har lert det iallefall. Katolikker tror jo på avlat og sjersilden? og livet på jorden er himmelen sier du,men vi har jo ikke evig liv på jorden-er det her sjersilden kommer inn i bilde? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjærsilden NT > "hver enkelt må være nøye med hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som alt er lagt, Jesus Kristus. Men om noen bygger på grunnvollen med gull, sølv eller edelstener, med tre, høy eller halm, skal det en gang vise seg hva slags arbeid den enkelte har gjort. Herrens dag skal gjøre det klart, for den åpenbarer seg med ild, og ilden skal prøve hvordan den enkeltes verk er. Om det byggverket noen har reist, blir stående, skal han få sin lønn. Dersom det brenner opp, må han lide tapet. Selv skal han bli frelst, men bare som gjennom ild" Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Nei, vitner mener at vi lever i endetiden -- altså like før Guds inngripen. http://no.wikipedia.org/wiki/Jehovas_vitner Enden kom år 70 e.Kr Dette er en mulighet jeg ikke automatisk forkaster da dette er noe jeg har vurdert lenge før jeg snakket med deg... Den store trengsel i Judea (Matteus) Når dere ser at det motbydelige som ødelegger, det som profeten Daniel har talt om, står på det hellige sted forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene...Men be om at dere slipper å flykte om vinteren eller på sabbaten. For da skal det komme en trengselstid så stor som det aldri har vært siden verdens begynnelse og fram til i dag, og heller aldri skal bli...Så snart denne trengselstiden er over, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle ned fra himmelen, og himmelens krefter skal rokkes. Jerusalem og jøde folkets ende (Lukas) Når dere ser Jerusalem kringsatt av hærer, da skal dere vite at byen snart blir lagt øde. Da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene, de som er i byen, må komme seg ut, og de som er ute på landet, må ikke gå inn i byen. For straffens tid er kommet, da alt som står skrevet, skal oppfylles. Ve dem som venter barn og dem som gir bryst i de dager! For det skal bli stor nød i landet; vreden skal ramme dette folket. De skal falle for sverd og bli bortført til alle folkeslag som fanger. Den store trengsel i Judea (Markus) Men når dere ser det motbydelige som ødelegger, stå der det ikke skulle stå forstå det, den som leser! da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene....For i de dager skal det komme en trengselstid som det aldri før har vært, fra Gud i begynnelsen skapte verden og fram til i dag, og heller aldri skal bli. Om ikke Herren forkortet de dagene, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for deres skyld som han har utvalgt, har han forkortet de dagene. Om noen da sier til dere: 'Se, her er Messias!' eller: 'Se, der er han!' så tro det ikke! For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre tegn og under for om mulig å føre de utvalgte vill. Vær på vakt! Jeg har sagt dere alt på forhånd. Når Menneskesønnen kommer Men i de dager, etter denne trengselstiden, skal solen bli formørket og månen miste sitt lys. Stjernene skal falle fra himmelen, og himmelrommets krefter skal rokkes. Tempelet, Jerusalems og Judeas undergang år 70 e.Kr Den jødiske verdens ende Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjærsilden NT > "hver enkelt må være nøye med hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som alt er lagt, Jesus Kristus. Men om noen bygger på grunnvollen med gull, sølv eller edelstener, med tre, høy eller halm, skal det en gang vise seg hva slags arbeid den enkelte har gjort. Herrens dag skal gjøre det klart, for den åpenbarer seg med ild, og ilden skal prøve hvordan den enkeltes verk er. Om det byggverket noen har reist, blir stående, skal han få sin lønn. Dersom det brenner opp, må han lide tapet. Selv skal han bli frelst, men bare som gjennom ild" sjønner ikke bæret. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjærsilden NT > "hver enkelt må være nøye med hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som alt er lagt, Jesus Kristus. Men om noen bygger på grunnvollen med gull, sølv eller edelstener, med tre, høy eller halm, skal det en gang vise seg hva slags arbeid den enkelte har gjort. Herrens dag skal gjøre det klart, for den åpenbarer seg med ild, og ilden skal prøve hvordan den enkeltes verk er. Om det byggverket noen har reist, blir stående, skal han få sin lønn. Dersom det brenner opp, må han lide tapet. Selv skal han bli frelst, men bare som gjennom ild" sjønner ikke bæret. Alle kristne må gjennom ilden. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjærsilden NT > "hver enkelt må være nøye med hvordan han bygger. Ingen kan legge noen annen grunnvoll enn den som alt er lagt, Jesus Kristus. Men om noen bygger på grunnvollen med gull, sølv eller edelstener, med tre, høy eller halm, skal det en gang vise seg hva slags arbeid den enkelte har gjort. Herrens dag skal gjøre det klart, for den åpenbarer seg med ild, og ilden skal prøve hvordan den enkeltes verk er. Om det byggverket noen har reist, blir stående, skal han få sin lønn. Dersom det brenner opp, må han lide tapet. Selv skal han bli frelst, men bare som gjennom ild" sjønner ikke bæret. Må desverre forkaste ideene dine-håper ingen ulykke rammer deg og dine da jeg er redd du ville få problemer med å reise deg opp igjen... 1 Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Hvorfor det ? Jeg kan jo ikke si sikker fordi jeg ikke kjenner deg personlig-jeg bare innbiller meg dette. Du er bare et nick og noen setninger i et forum for meg så du må ikke ta bekymringen min bokstavelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå