Gå til innhold

Overklokkingsproblem

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny pc med 2.6C cpu, Asus P4C800 deluxe og Geil PC3200 Ultra ram. Tenkte da jeg skulle prøve å overklokke systemet, siden jeg har lest mye om hvor overklokkingsvennlige disse komponentene var.

Stor var da skuffelsen da jeg prøvde på 210 mhz FSB med ram på 400 mhz, og pcen nekta å starte opp!! Måtte bruke jumper for å resete bios, og dette skjer hver gang jeg prøver å overklokke med ram på 400 mhz, pcen nekter å starte og jeg må inn å flytte på junmper, noe som ikke akkurat er overklokkingsvennlig..

Har prøvd med ram på AUTO, og klokker da lett opp til 3.15 ghz, men da kjører minne på 266 mhz.. Tyder altså på at det er minne som klikker, men prøver jo ikke engang å overklokke det!! Minne er spesifisert for dual channel 400 mhz med 2-3-3-6.. Har prøvd med bios versjon 1.006 og 1.008 beta.

Er første gang jeg prøver meg på overklokking, noen som vet hva problemet mitt er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, det der hørtes ikke godt ut... jeg trodde at GEIL minnet var ganske bra jeg da, men når du ikke får det opp i den allerede spesifiserte hastigheten så kan man jo lure... kanskje det er HK som ikke takler minnet?

Lenke til kommentar

Jeg klarer å kjøre minnet på 400 mhz med cpu på 2.6 ghz, men klarer ikke å overklokke mer enn til 208 mhz fsb, altså ca 2.7 ghz.. Jeg og begynner å tvile litt på hk, men det har jo fått bra kritikk for overklokkingsegenskapene. Prøvde derfor de forskjellige biosene, men det hjalp ikke stort.

Virker på meg som det ikke går an å overklokke minnet med mitt hovedkort, i hvert fall ikke manuelt, er dette riktig? I så fall burde jo ikke minnet være noe problem ved overklokking, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...