Kazooo Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har en ekstern harddisk med fat32 filsystem. Den har funka helt fint baade paa windows xp og Mac. I det jeg kobler den til min nye laptop med win 7, faar jeg beskjed om at windows kjenner ikke igjen enheten. Det er kun denne disken som har dette problemet. Disken er en Noontec GS2280 160GB. Jeg har ikke greid aa spore opp drivere til harddisken, saa jeg veit ikke hva som er problemet. Etter aa ha googlet en del virker det jo som at Win 7 stotter fat32 til lesing og skriving. Noen tips eller triks?? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Windows 7 støtter Fat32 ja, men FAt32 støtter ikke filer på 4 GB eller større. Men utover det skulle den ha funket helt bra. Kan det være disken som begynner å bli defekt? Prøvd å sjekke den for feil på en pc der den fungerer? Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Nei har ikke det. Hvordan kan jeg sjekke det? Den har fungert helt fint hele veien. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Først sjekker du om den faktisk virker på en annen pc. Om den gjør det, kjører du scandisk for å sjekke for eventuelle feil. Virker den ikke på en annen pc, eller scandisk finner mange feil har du svaret ditt der, disken er da defekt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis den er defekt så er det to muligheter, selve disken eller bare USB adapteret. Man sjekker ved å plukke ut selve disken og koble den til direkte. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Men best å sjekke på en annen pc først....før man begynner å demontere disken. Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2010 ok takk for tips folkens! Skal teste det. Den fungerer helt fint paa XP som sagt og Mac, det er 7'ern den ikke er helt paa lag med. Men ejg skal teste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå