Gå til innhold

trenger hjelp for cpu upgrdering

Gjest Slettet+129837

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+129837

hei.

jeg har en Acer aspire 5920g med Intel core 2 duo t7300 2.0 GHz.

er det verdt å upgradere min cpu til t7500 2,2 GHz for et 500 lapp eller blir det ikke noe stort forkjell...eller skal jeg samle til t9500 2,6 GHz som koster ca 200$ med shipping, og da kommer det kanskje ekstra gebyr (25% og sånt)?.

Hjelper det pc-en min med bedre hastighet for spill og video editing, og kode generering... eller er må jeg kjøpe en SSD disk?

Specs: Acer Aspire 5920G

Intel Core 2 duo T7300 2,0 GHz

3 gb RAM

Geforce 8600m GT 512mb dedikert minne

120gb 5400rpm hardisk

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det er bedre hvis du heller sparer og kjøper deg en ny bærbar. Fra 2.0 til 2.2 GHz er ikke noen særlig merkbar oppgradering. Hvis du er ute etter bedre ytelse så er det å invistere i en ny helt klart veien å gå. Etter det jeg har hørt skal det være rimelig vanskelig å bytte cpu på en bærbar. Men hvis du hadde klart det så vil det være et spørsmål om nåværendre kjøling holder mål, så ikke pc´en overoppheter. Regner vel med at du hadde tenkt på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

tror det er bedre hvis du heller sparer og kjøper deg en ny bærbar. Fra 2.0 til 2.2 GHz er ikke noen særlig merkbar oppgradering. Hvis du er ute etter bedre ytelse så er det å invistere i en ny helt klart veien å gå. Etter det jeg har hørt skal det være rimelig vanskelig å bytte cpu på en bærbar. Men hvis du hadde klart det så vil det være et spørsmål om nåværendre kjøling holder mål, så ikke pc´en overoppheter. Regner vel med at du hadde tenkt på dette.

min bærbar pc er "upgradable". både cpu og gpu can byttes.

5520g1.png

Og hvis jeg oppgraderer cpu-en så kan jeg undervolte det (uten effekt på hastighet) slik at den ikke blir varm.

FYI: jeg drev med undervolting og klarte å redusere varmen på den med 21c grader

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

okei, det er gode muligheter til å bytte ja :p Men tviler fortsatt på du har god nok kjøling hvis du for eksempel skulle oppgradert til t9500 2,6 GHz . Produsenten har som regel ikke beregnet at den skal klokkes eller bli oppgradert, så jeg ville nok spart meg bryet og kjøpt en ny en. Gpu´en på laptopen er også ganske utdatert( selvom gpu´en også er oppgraderbar), så for oppnå bedre ytelse i spill så må du nesten kjøpe deg ny bærbar. Tror du vil tjene mer på å kjøpe deg ny, isteden for å kjøpe ny cpu og gpu og i ettertid finne ut at det beste ville vært hvis du invisterte i ny med engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

Produsenten har som regel ikke beregnet at den skal klokkes eller bli oppgradert.

isteden for å kjøpe ny cpu og gpu og i ettertid finne ut at det beste ville vært hvis du invisterte i ny med engang.

de ville ikke lagd en så lett kan opgraderes hvis den ikke tåler til. jeg har vært borti flere googling om hvilket som passer mest, og T9500 er den med med Ghz som er stabilt.

jeg tenkte også på å kjøpe en ny en, men da må jeg samle mer enn 10tusen kr (mye penger...) for den nye bærbare pc-en som skal konkurer den jeg har.

Lenke til kommentar

de fleste bærbare i 5-6000kr sjiktet idag utkonkurrerer den du har. Men nå vet ikke jeg hvor store krav du har hvis du skulle ha kjøpt ny. Men som sakt, hvis du skulle oppgradere, så nevnte du ssd, og det er en knakende god invistering. Raskere oppstart av os, raskere oppstart av programmer og at alt er mere responsivt. Intel kommer med en ny serie nå rundt juletider, og den skal gi etter ryktene dobbel lagring for samme pris idag, så verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...