cornhoolio Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg kjøpte for ikke så lenge siden ny PC (denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614042). Den har 8 GB RAM, men nå ser jeg plutselig at den ikke utnytter alle RAM, kun 3,96 GB kan brukes av de 8 (se bilde nedenfor). Jeg kjører Windows 7 64-bit så da trodde jeg at jeg skulle få utnyttet all RAM'en, er det noen som har noe svar på hvorfor jeg ikke gjøre det, og hva jeg evt må gjøre for å fikse det? på forhånd takk, christian Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Åpne opp kabinettet og se om den virkelig har 8GB i. Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Åpne opp kabinettet og se om den virkelig har 8GB i. I systemegenskapene står det at det er 8GB (se bildet jeg la ved i første innlegg), kan de allikevel da være at det faktisk ikke er 8GB installert?? Sitter på kontoret nå så får ikke sjekket fysisk akkurat nå. /c Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 delene i pcen reservreer ram og den delen som er reservert vises som utilgjengelig i windows. men det er litt ekstremt at over halvparten av minnet blir reservert da, så tror ikke at det er dette som skjer i dette tilfellet Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Er det integrert skjermkort på denne maskinen som deler minnet med systemminnet tro? Ellers så er det sikkert HP sin feil Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Skjermkortet er nvidia geforce gtx 260, vet ikke om dette er integrert eller ikke, vet ikke helt hva det innebærer. Har sendt spørsmålet til HP også, de skjønte ikke spørsmålet mitt til å begynne med, men nå har supportpersonen jeg har snakket med sendt det videre til noen mer tekniske personer som jeg håper kan svare meg. Poster svaret her når jeg får det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå