Cloud Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei alle sammen! Har fått store problemer med å koble opp min nye tv mot min htpc, og tenkte da at en der ute har kunnskap nok til å fikse opp for meg. Kan vel egentlig starte fra starten. Har lenge hatt min htpc med innebygd radeon 3200 skjermkort og en 42" LCD (av typen toshiba) koblet sammen med en hdmi kabel. Det jeg nå har gjort er å bytte ut 42" med en 60" plasma fra LG. Fortsatt samme pc og hdmi kabel. Problemet er det at det ikke kommer bilde på tv'n. Mistenker at feilen ligger på maskinen av følgende grunner: Hdmi kabelen fungerer udmerket mellom gammel tv og pc, samt ny tv og ps3. Har også testet den på en kamerat sin bærbar mot min nye tv og perfekt resultat. Og siden bildet poppet opp på en annen pc tviler jeg på feil med tv'n. Den bærbare har nvidia kort hvis det skal ha noe å si. Siden jeg kun har tv som monitor bruker jeg teamveiwer til å gjøre endringer i oppsettet på htpc'n. Maskinen FINNER plasma skjermen. Det står tydelig LG under display og hvilke oppløsninger den støtter etc. Har de siste driver fra ATI installert. Skjønner overhodet ikke hva som kan være feil når tv'n fungerer på en annen maskin, samt at min pc faktisk finner den. Men bilde blir det dårlig med. Kjører nå med 1080p og 60Hz oppløsning, dette har jeg valgt under menyen for "hdtv" i catalyst controll panelet. Tar gjerne imot tips om hva jeg kan gjøre med stor takknemlighet! For jeg er helt tom for ideer. Stod også på pakken til skjermen noe om 600(!)Hz duppeditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå