Veltins Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 http://uk.answers.yahoo.com/question/index;_ylt=Al0pg.GYssBprRHGDOYpP.4hBgx.;_ylv=3?qid=20101019131850AAkLfB3 Den er på engelsk, og jeg tror egentlig at det meste folk sier kan stemme - hva tror dere? Jeg går til psykolog ellers, men det er for frykt problemer og sånt, men åssen diagnose tror dere jeg får hvis jeg sier dette? 1 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Nå har ikke jeg noen medisinsk bakgrunn på det her da, men jeg tviler på at det er depresjon. Jeg ville heller ha diagnostisert ADD (Attention deposit disorder). Siden den gutten som skriver der alltid kjeder seg, men har lyst til å gjøre ting, men bare finner ikke motivasjonen. Er nøyaktig sånn jeg er, og jeg har fått påvist ADD. Den gutten virker jo ikke depremert i måten han forklarer hva han vil, han forklarer mer det at han vil så gjerne, men får ikke til å finne motivasjon til å starte på noe som tar lang tid. Folk med ADD/ADHD sliter somregel med å starte på lang tids prosjekter, eller ting der de gjerne må gjøre litt research før de kaster seg ut i det. Kjeder seg veldig lett, og har veldig liten fantasi til å finne på ting på egenhånd (Dette er kun etter hva jeg har erfart med meg selv og folk rundt meg, har en hel familie med ADD og ADHD hehe). EDIT: Dessuten er det uansett ikke mange 14 år gamle unger som har et stort mål i livet. Når jeg var 14 så ga jeg blanke i hva jeg skulle bli til når jeg blei stor, det forandret seg bare over 1 år, når jeg var 15 vist jeg nøyaktig hva jeg skulle bli, og nå er jeg nesten i mål Det kommer masse med alderen det med å sette seg mål, noen starter tidlig og noen starter sent. Endret 20. oktober 2010 av Elwani 1 Lenke til kommentar
Gjest gjesst Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Nå har ikke jeg noen medisinsk bakgrunn på det her da, men jeg tviler på at det er depresjon. Jeg ville heller ha diagnostisert ADD (Attention deposit disorder). Siden den gutten som skriver der alltid kjeder seg, men har lyst til å gjøre ting, men bare finner ikke motivasjonen. Er nøyaktig sånn jeg er, og jeg har fått påvist ADD. Den gutten virker jo ikke depremert i måten han forklarer hva han vil, han forklarer mer det at han vil så gjerne, men får ikke til å finne motivasjon til å starte på noe som tar lang tid. Folk med ADD/ADHD sliter somregel med å starte på lang tids prosjekter, eller ting der de gjerne må gjøre litt research før de kaster seg ut i det. Kjeder seg veldig lett, og har veldig liten fantasi til å finne på ting på egenhånd (Dette er kun etter hva jeg har erfart med meg selv og folk rundt meg, har en hel familie med ADD og ADHD hehe). EDIT: Dessuten er det uansett ikke mange 14 år gamle unger som har et stort mål i livet. Når jeg var 14 så ga jeg blanke i hva jeg skulle bli til når jeg blei stor, det forandret seg bare over 1 år, når jeg var 15 vist jeg nøyaktig hva jeg skulle bli, og nå er jeg nesten i mål Det kommer masse med alderen det med å sette seg mål, noen starter tidlig og noen starter sent. jeg har samme problemet som du beskriver her... har høye ambisjoner men prosjektene mine kommer jeg aldri langt med. hva er det som hjelper deg med konsentrasjons og motivasjonsvanskene dine? Er det ritalin? Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ja jeg går på 40mg ritalinkapsler, og etter at jeg startet på ritalin så har jeg faktisk klart å holde på meg langtids prosjekter, OG lekser ! hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå