Retrovespa Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei hei ! Kjøpte meg nettop en vespa 50 her om dagen. Det er en 1975 model. Den går i bare 40 sånn cirka og jeg har tenkt til å fjærne turtallsperre og blomberingen hvis det er mulig ! Så her kommer spørsmålet: 1. Er det mulig å fjærne turtallsperren og blomberingen ? 2. Hvis mulig , er det vanskelig å fjærne disse ? Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Er det turtallssperre på en 75 modell? Plomberinga er sikkert ikke så vanskelig å få fjernet. HUSK Skift dyse når du tar plomberinga, hvis ikke skjærer du motoren og da koster det flesk for å få den igang igjen. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Hmm. Jeg hadde jo en slik for ca tretti år siden Jeg mener å huske at nedplomberingen av denne er gjort ved å flytte åpningene for ekshos og/eller innsug i sylinderveggen. Du må derfor bytte sylinder for å få økt effekt. Orginalt skal imidlertid denne sykkelen gå i 50km/t, så du kan jo se etter om det er noe å hente på tenningstidspunkt, forgasseroverhaling, ekshosanlegg og kompresjon. Falsk luft ved veivaksel har også vært et tema. Ole edit: Temmelig sikker på at eksosåpningen er flyttet ned på veggen. Endret 22. oktober 2010 av Ole3 Lenke til kommentar
Retrovespa Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 Takk for svar ! Dette hjalp Er det turtallssperre på en 75 modell? Plomberinga er sikkert ikke så vanskelig å få fjernet. HUSK Skift dyse når du tar plomberinga, hvis ikke skjærer du motoren og da koster det flesk for å få den igang igjen. Fant ut at det ikke er turtall sperre på disse gamle vespaene ! Takk for svar Lenke til kommentar
Retrovespa Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Så hva gjør du nå? Nå fant jeg nettop ut at min vespa (som ble kjøpt i sverige) må selges. Utrolig lei meg for det. Den hadde noen "små" problemer, så jeg sendte den inn på verksted. Der fant de ut at de måtte fikse på den for 5 tusen. Jeg betalte 14000 Norske kroner for den i sverige , pluss at den ikke hadde skilter eller noe. Så alt i alt kom prisen rundt på 23 tusen. Ble mye dyrere enn jeg hadde ventet. Så tapte en del penger på dette. MEN, når den var på verksted fant de ut at denne vespaen er bygd for å gå treigere enn andre vanelige vespaer (50ccm). Så den går visst bare i 35 km i timen. Å trimme den koster utrolig mye.. For dette er noe man ikke kan gjøre selv visst. Det at den bare går i 35km i timen er fordi i sverige kan man visst være 14 år og kjøre rundt på sånne mopeder. De er bygd for å gå treigere og for at du da kan faktisk kjøre på fortau og sånn. Som en sykkel faktisk. Vet jeg høres dum ut som kjøpte denne men han sa at det var en 50ccm og at den gikk i 50 på flaten. Har på en måte blitt rundtlurt. Tråkket i grøten som man kaller det eller no Kjipern... Tapte vell rundt 7000 kroner på det her eller no. Turen til sverige tok jo også 8 timer tilsammen. Virkelig trist ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå