Gå til innhold

Bo med kompis på hybel? up's and down's?

Lypsyls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere burde vel egentlig bli enige om å dele likt på alle utgifter, men det skader ikke å være litt gavmild heller. Ellers så burde dere bli enige om å rydde etter dere selv eller at dere gjør det annenhver gang osv..

Jeg bodde med en kompis på hybel 2. året på VGS og det var bare sinnsykt fett! Savner de festene der ass!

Lenke til kommentar

Man lærer som regel noe nytt om personen når man bor sammen.

Jeg flyttet inn med en kompis og ei venninne av han. Det jeg lærte (relativt) fort var at det er stor forskjell mellom å være sammen med en kompis X timer i uka og å bo sammen med en kompis.

Etter 1 år var det over og ut for min del, men vi har fremdeles god kontakt. Det er ikke alle en kan bo med, enkelt og greit.

Som allerede nevnt bør en greie ut på forhånd med tanke på husarbeid og utgifter. Det er vel på husarbeid jeg tenker at mye skjærer seg (i ulik grad). Det som er dundrende naturlig for deg kan være unaturlig for kompisen. Et eksempel fra min erfaring er når oppvask skal tas, jeg mente at den skal/bør tas med visse intervaller, han var mer av den typen som tok den når du måtte smøre på smør med ei skje. Som med alle typer forhold er kommunikasjon viktig.

Utover det kommer en veldig langt med å være fleksibel. Og til syvende og sist er det vanvittig moro og hyggelig å bo sammen med venner, anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...