Froskenfrode Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Har parabol fra viasat med to hoder,men får kun signaler på det ene hodet. Har en boks til å ta inn fri kanaler,derfor hunne jeg tenke meg å ta inn thor også,nå har jeg kun signaler på hodet jeg tar viasat med!! Problemet er at jeg er redd for å begynne å stille på antenna,siden jeg har ok signaler sånn den står nå viasat. Har en sat-biper men den har jeg gitt opp,den piper hele tiden!! i følge dishpointer.com har jeg følgene possisjon:Latitude: 59.2330° Longitude: 9.5810°(Skien) Håper på noen tips Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Har parabol fra viasat med to hoder,men får kun signaler på det ene hodet. Har en boks til å ta inn fri kanaler,derfor hunne jeg tenke meg å ta inn thor også,nå har jeg kun signaler på hodet jeg tar viasat med!! Problemet er at jeg er redd for å begynne å stille på antenna,siden jeg har ok signaler sånn den står nå viasat. Har en sat-biper men den har jeg gitt opp,den piper hele tiden!! i følge dishpointer.com har jeg følgene possisjon:Latitude: 59.2330° Longitude: 9.5810°(Skien) Håper på noen tips Hvis du har to LNB'er på antenna så er LNB lengst til høyre når du står foran antenna LNB'en som skal motta Thor( dvs. LNB lengst øst på antenna). LNB til venstre skal motta Sirius(Viasat). Forsøk å dekke til LNB'en til venstre med f.eks. sølvpapir. Fungerer fortsatt Viasat så er parabolen justert feil. Da må du dreie antennen ca. 6 grader mot vest. Det er forresten veldig få FTA kanaler på Thor. BBC World News og noen sør-øst Europeiske kanaler er free to air. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå