Alasken Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Er ikke det en ganske genial ide? Skal ta bussen hjem nå jeg, men vet ikke når den går...hadde vært kongedigg å bare sjekka ruta på mobilen...burde ikke være for stress å mekke heller... Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 JA du får sette i gang å mekke. Lag ei wap side med rutetider. Lenke til kommentar
Alasken Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hehe. Sier bare at det hadde vært en god ide for buss-selskapene. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har allerede spurt www.rutetelefonen.no om de kunne fikse en enkel html side som kunne lastes ned på PDA/mobil, men tror ikke de gadd å gjøre noe med det... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 For alle Oslo-folk så har de en side på http://wap.trafikanten.no som er ganske genial. Enkelt å finne ut når neste buss, trikk eller bane går. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hei Alasken! Ein måte som eg har brukt tidligare er å bruke Google URL til å vise sida www.ruteinfo.net problemet er at det tar tid å leite igjennom rutene fordi tabellane fra ruteinfo.net blir tunge å bruke fra mobiltelefonen.Elles så kan eg nemne at forgje helg da eg ringte ruteopplysningen på 177 for å be om opplysninger når neste buss gjekk fra A til C.Fekk eg oppgitt eit tidspunkt men,da eg kom på rutebilstasjonen saman med kjæresten min som skulle være med meg fekk eg beskjed av busssjåføren at bussen stoppa på bussstasjon B.Så er ringte ruteopplysningen og snakka med ei dame som sa at dei skulle dekke utgiftene til Taxi (ca.45 minutt å kjøre med Taxi fra B til C).Det gjekk ein buss fra B til C seinare på kvelden men,da måtte vi vente mellom 4 og 5 timar og det ville vi ikkje. Lenke til kommentar
Alasken Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Heisann Hehe, greit at du fikk betalt taxien da. Er www.ruteinfo.net wap? Eller bruker du html browser på en p800 eller noe? Orker ikke teste siden jeg bor i rogaland og de bare har ruter for sogn og fjordane... Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei Alasken! Eg brukte Google URL som nemnt over og skreiv inn www.ruteinfo.net siden det er dei bussrutene eg er mest intressert i.Har ikkje url til Google URL i hovudet da eg lagra sida som ein favoritt på Nokia 3510ien min som vart stjelt.Har ikkje testa det på den nye mobiltelefonen min Siemens C55. Kan gi deg adressa til Google URL når eg finner den igjenn. Ein venn av meg tok kontakt med www.ruteinfo.net på epost og spurte om dei kunne gjere om tabellane sine slik at det var lettare å lese fra mobiltelefon men,han fekk bekjed at dei ikkje hadde planer om det foreløpig i allefall. Om noen liker litt arbeid kan dei lage ei wap side der ein kan skrive inn til/ og fra og klokkeslett til/og fra.Og henter til dømes opplysningane fra sider som www.ruteinfo.net med fleire og genererer tabeller som er enklare å navigere og finne fram i.Men,det er nok litt arbeid sjølv har eg ikkje annledning det vil seie eg prioriterer det ikkje no. Lenke til kommentar
erikelg Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Dette er kanskje totalt unyttig for Norge men her i Køben har bussen og togene en wap-side som heter http://wap.ht.dk. Den funker som bare det så hvis noen føler kallet til å lobbyere for noe sånt i Norge så er det bare å kjøre på. Hadde faktisk vært genialt å ha og fungerer bra her nede. Kanskje også ha mulighet til å sjekke om det er forsinkelser forsinkelser? Hadde vært noe for NSB. Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå