Gå til innhold

Bussrutene på WAP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Alasken!

Ein måte som eg har brukt tidligare er å bruke Google URL til å vise sida www.ruteinfo.net problemet er at det tar tid å leite igjennom rutene fordi tabellane fra ruteinfo.net blir tunge å bruke fra mobiltelefonen.Elles så kan eg nemne at forgje helg da eg ringte ruteopplysningen på 177 for å be om opplysninger når neste buss gjekk fra A til C.Fekk eg oppgitt eit tidspunkt men,da eg kom på rutebilstasjonen saman med kjæresten min som skulle være med meg fekk eg beskjed av busssjåføren at bussen stoppa på bussstasjon B.Så er ringte ruteopplysningen og snakka med ei dame som sa at dei skulle dekke utgiftene til Taxi (ca.45 minutt å kjøre med Taxi fra B til C).Det gjekk ein buss fra B til C seinare på kvelden men,da måtte vi vente mellom 4 og 5 timar og det ville vi ikkje.

Lenke til kommentar

Hei Alasken!

Eg brukte Google URL som nemnt over og skreiv inn www.ruteinfo.net siden det er dei bussrutene eg er mest intressert i.Har ikkje url til Google URL i hovudet da eg lagra sida som ein favoritt på Nokia 3510ien min som vart stjelt.Har ikkje testa det på den nye mobiltelefonen min Siemens C55.

Kan gi deg adressa til Google URL når eg finner den igjenn.

Ein venn av meg tok kontakt med www.ruteinfo.net på epost og spurte om dei kunne gjere om tabellane sine slik at det var lettare å lese fra mobiltelefon men,han fekk bekjed at dei ikkje hadde planer om det foreløpig i allefall.

Om noen liker litt arbeid kan dei lage ei wap side der ein kan skrive inn til/ og fra og klokkeslett til/og fra.Og henter til dømes opplysningane fra sider som www.ruteinfo.net med fleire og genererer tabeller som er enklare å navigere og finne fram i.Men,det er nok litt arbeid sjølv har eg ikkje annledning det vil seie eg prioriterer det ikkje no.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje totalt unyttig for Norge men her i Køben har bussen og togene en wap-side som heter http://wap.ht.dk. Den funker som bare det så hvis noen føler kallet til å lobbyere for noe sånt i Norge så er det bare å kjøre på. Hadde faktisk vært genialt å ha og fungerer bra her nede. Kanskje også ha mulighet til å sjekke om det er forsinkelser forsinkelser? Hadde vært noe for NSB.

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...