Gå til innhold

This folder is empty?!

Anbefalte innlegg

Hei. Er usikker på om dette er riktig seksjon for denne tråden, men vi prøver.

Her om dagen satt jeg og så på tv-serier fra min eksterne harddisk koblet til min stasjonære PC. Plutselig fikk jeg en error i VLC som sa noe sånt som "Cannot read source file". Da fungerte plutselig ingen av filene på harddisken lenger. Jeg prøvde å starte den på nytt. PCen brukte først litt tid på å merke at det var en ekstern lagringsenhet som stod i, før den til slutt oppdaget den. Jeg tenkte at nå burde det funke, men da jeg kom til mappen med tv-serier, var plutselig mappen tom. Dette var rart, syntes jeg, så jeg sjekket de andre mappene. Også disse stod som tomme, og de få filene jeg fant (de som ikke lå i en mappe som var en endestasjon i filsystemet) fungerte ikke. Jeg prøvde å skru den av og på igjen, uten suksess. Prøvde flere USB-porter, både på forsiden og baksiden av kabinettet. Fortsatt ingen suksess. Begynte å bli redd for at den eksterne harddisken hadde røket med nesten 800 GB med filer, så jeg prøvde den i romkameratens laptop. Den fungerte perfekt. Alle filene var der de skulle være, og de jeg prøvde funket utmerket.

Sent i går kveld tenkte jeg at jeg skulle kjøre chkdisk på den mens jeg sov, så jeg skrudde den på. Plutselig fungerte den. Jeg fant alle filene, og de fungerte utmerket. Glad gikk jeg til sengs, lettet over at alt fungerte som det skulle. I dag tenkte jeg at jeg skulle se på en episode til mens jeg spiste middag. Jeg skrur på den eksterne harddisken, og hva møter meg? Følgende syn:

2010-10-19_1446.png

Fortvilet prøver jeg å få det samme scenarioet som kvelden før. Jeg prøver forskjellige USB-porter, prøver å avslutte programmer, osv osv. Men sannheten er nok den at det ikke var noe forskjell i situasjonen i går og i dag, eller de tidligere dagene. Jeg får litt varierende resultater - jeg kommer varierende avstander inn i filsystemet før alt jeg møter er tomme mapper. Men fungerer, det gjør det ikke.

Hva kan være galt? Jeg har prøvd disken på to andre PCer i tillegg til tidligerenevnte laptop, og det funker som det skal. Men ikke på min stasjonære. WAT DO?

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å ta ut disken og montere den inn i en stasjonær?

Nei, har ikke prøvd det. Disken er av denne typen, og sitter godt sammen, uten noen synlige skruer.

Disken fungerer som sagt på alle andre PCer, og har inntil nylig fungert helt fint også på min stasjonære. Det er også lite sannsynlig at det er USB-portene som er ødelagt, da andre USB-enheter enn den fungerer helt fint i alle portene.

Edit: Ser det er et klistremerke med "Warranty void if seal is broken" på undersiden, så jeg antar det er en skrue under der. Har dog ikke spesielt lyst til å voide garantien min for å åpne den og teste, når den funker fint på alle andre PCer.

Endret av AudunXetrov
Lenke til kommentar

Edit: Ser det er et klistremerke med "Warranty void if seal is broken" på undersiden, så jeg antar det er en skrue under der. Har dog ikke spesielt lyst til å voide garantien min for å åpne den og teste, når den funker fint på alle andre PCer.

Du kan fint benytte deg av reklamasjonsretten selv om du fjerner ett klistermerke.

Endret av Hårek
Fjernet unødvendig sitering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...