Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Videregående til neste år - Hvordan er det å leve på et internat?

Anbefalte innlegg

Valget for videregående begynner å nærme seg og jeg må finne ut av hvilken VG jeg har tenkt å søke meg inn på. For å si det slik, så har jeg valget over de fleste skoler jeg kan tenke meg, så problemet med snitt og karakerer er ikke noe spesielt.

Jeg har veldig lyst å søke meg inn på en stor skole med mange elever, men også vekk fra her jeg bor. Og valget kom jo naturligvis på hybel, men tenker jeg etter så blir dette bare slitt og stas. Derfor tenkte jeg - Internat?

Valget kom på internat fordi jeg er glad i tettskap og broskap, for å ikke snakke om genrelt mennesker. Så en stor skole - mange elver :)

Kunne tenke meg studieforberedende opplæring, da jeg ikke har noe intereserer for noen spesielle linjer. Kanskje idrettslinjen hadde falt i smak..

Hvilken internat skoler har jeg å velge mellom, hvilke er best/gode? Og til sist, hvordan er det å leve i internatet?

Jeg er fra Bergen om noen lurer..

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo ! :-)

Kjekt at du vurdere internat! Eg går på det nå sista åre! :) Det e veldig veldig kjekt ! Du bler så godt kjent m de så bur på internate, å det e bare heilt fantastisk! Går egentlig ikkje heilt an å beskriva det, det må opplevast! Men nå vett eg ikkje om du ska gå på kristen internat skule eller ikkje. Men eg har gått 2 år på Tryggheim vidergående skular, og Sygna Vidergående skole. Går altså på sygna nå. å de skolene er bare heilt fantastiske skoler ! Anbefales på det sterkeste! Tryggheim ligge på Nærbø som ca er 30-40 minutt unna Stavanger, og Sygna er i Baelstrand i Sogn og Fjordane.

Tryggheim tilbyr: www.tryggheim.no

Studiespesialisering

helse- og sosial

elektrofag

bygg og annlegg

Sygna tilbyr: www.sygna.vgs.no

Studiespesialisering

Studiespesialisering med formgiving

Studiespesialisering med idrett fag

Helse- og sosial

Når du bor på internat, blir du sterkt knyttet til de som bor på internate, og knytter vennskap for livet. Det er så mange flotte mennesker å bli kjent med.

Tryggheim ligger mer sentralt enn Sygna, og det er lettere å komme seg vekk og til tryggheim enn det det er til Sygna. Men begge skolene anbefales på det sterkeste!

Håper du velger en internatskole, =)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...