Gå til innhold

AMD lanserer Radeon HD 6000-serien denne uken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det jo bare gjetting (dog kvalifisert sådan) fra Simen, men jeg synes ikke det lover bra at de ved å bytte modellnavn og lansere medium-sjiktet først faktisk skrur opp prisen på toppkortene med 1000kr. Jeg har tidligere gladelig oppgradert til 4870 og til 5870 fordi jeg følte at 3000kr var en fair pris for en grei økning og kunne rettferdiggjøres. 4000kr for 6970 er ikke akseptabelt for min del og jeg tviler på at jeg er den eneste. 3500kr er heller ikke akseptabelt for en mindre økning (6950).

Nå begynte forsåvidt 5870 over 4000kr før det sank ned også, så ser ikke helt at det er en urimelig pris.

Hva tror folket om utskiftning av et hd4870, er lei av at høy støy og overopphetende vrm moduler. Ytelse er satt i andresetet i forhold til at det bare skal være å sette på en stille kjøler uten å være redd for at hver eneste chip på hele kortet skal overopphete.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Nå er det jo bare gjetting (dog kvalifisert sådan) fra Simen, men jeg synes ikke det lover bra at de ved å bytte modellnavn og lansere medium-sjiktet først faktisk skrur opp prisen på toppkortene med 1000kr. Jeg har tidligere gladelig oppgradert til 4870 og til 5870 fordi jeg følte at 3000kr var en fair pris for en grei økning og kunne rettferdiggjøres. 4000kr for 6970 er ikke akseptabelt for min del og jeg tviler på at jeg er den eneste. 3500kr er heller ikke akseptabelt for en mindre økning (6950).

Nå begynte forsåvidt 5870 over 4000kr før det sank ned også, så ser ikke helt at det er en urimelig pris

Det stemmer ikke. Både 4870 og 5870 kostet 3000 fra dag 1.

Lenke til kommentar

Hvis du synes 5870 er for svakt for ditt bruk så bør du oppgradere og det blir selvsagt ikke billig enten du velger 6900-serien eller noe fra Nvidia.

wtf jeg har akkurat kjøpt 5970 hva skal jeg gjøre da selge el beholde denne

Ble den plutselig for svak for ditt bruk? Hva er de mest krevende oppgavene du utsetter den for?

Lenke til kommentar

Er det noe mål i seg selv at high end enkelt-GPU skal ha en statisk pris?

Det er ikke mange år siden X800 og X1950 hadde lavere pris.

Forøvrig må jeg minne om at priser og spesifikasjoner er estimerte og antatte. Det kan jo endre seg innen lansering og forsåvidt etter lansering om de ser at salget blir uventet lavt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det noe mål i seg selv at high end enkelt-GPU skal ha en statisk pris?

Forøvrig må jeg minne om at priser og spesifikasjoner er estimerte og antatte. Det kan jo endre seg innen lansering og forsåvidt etter lansering om de ser at salget blir uventet lavt.

Et eksempel er 5850, som kostet 2000,- når det kom ut. På det verste kostet det jo 2500,- :roll: !

Lenke til kommentar

og jeg tror sterkt at 3-3500 er prisen det blir på 6970 :yes:

Siden 6870 fikk ganske lav pris ja :D

Men Simen1 har et godt poeng, prisene forandrer seg. 5870ene jeg kjøpte kostet 5-600 mer 2 uker etter lansering.

Samme kan man si om flere cpu-lanseringer osv.

Prisene går opp og ned, og det gjør børsen også.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nå var TNT 2 og voodoo kortene rimelig mye raskere enn forrige generasjon da. jeg nevnte 6800 ultra spesifikt fordi den bare var noen få mhz raskere enn vanlige 6800gt som lå på rundt 3.5-4 et sted om jeg ikke husker helt galt.

Har forøvrig både hatt Riva TNT, og TNT2 oppigjennom. Mener å huske at det til og med stod creative på det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...