Yohan95 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei, jeg har nettop kjøpt meg bærebar pc veldig fornøyd med den, kostet 8000kr så den er ganske bra. det har skjedd noen ganger at datan begynner og hakke og alt hakker går ikke ann og se på film på youtube,bare hakker hele tiden, det har ikke noe med internetten pga datan hakker, dette får meg til og lure litt, det er ikke det at datan er for varm, og når jeg er inne på widows oppgavebehandling så står det at prossesor bruk er på ca 98-99 og det erxtemt mye og jeg sitter ikke på spill eller har ikke noe oppe så alt hjelp settes veldig pris på! Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Da har du et eller annet program som ligger i bakgrunnen og suger prosessorkraft. Sjekk nedre høyre hjørnet og avslutt programmer du ikke har bruk for. Eller åpne Windows Oppgave behandling, velg "Prosesser" og avslutt de du ikke har bruk for. Lenke til kommentar
Yohan95 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Da har du et eller annet program som ligger i bakgrunnen og suger prosessorkraft. Sjekk nedre høyre hjørnet og avslutt programmer du ikke har bruk for. Eller åpne Windows Oppgave behandling, velg "Prosesser" og avslutt de du ikke har bruk for. Ikke sant inne på psossesser har jeg bare oppe Chrome (interenett) og den bruker ca 13 % og nå hakker det ganske bra så skjønner ikke det her er ikke noe høyere en chrome og har ikke noe annet oppe........ Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Da har du et eller annet program som ligger i bakgrunnen og suger prosessorkraft. Sjekk nedre høyre hjørnet og avslutt programmer du ikke har bruk for. Eller åpne Windows Oppgave behandling, velg "Prosesser" og avslutt de du ikke har bruk for. Ikke sant inne på psossesser har jeg bare oppe Chrome (interenett) og den bruker ca 13 % og nå hakker det ganske bra så skjønner ikke det her er ikke noe høyere en chrome og har ikke noe annet oppe........ Bare Chrome når du er inne på prosesser? Det skal stå en laaaang liste med forskjellige prosesser og småprogrammer som f. eks "explorer.exe" osv... Evt gå inn på "Oppstartsprogrammer" og huk av de du ikke vil ha. Så rebooter du PC'en slik at du er sikker på at ingne "spøppel-vare" er med. Lenke til kommentar
Yohan95 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Da har du et eller annet program som ligger i bakgrunnen og suger prosessorkraft. Sjekk nedre høyre hjørnet og avslutt programmer du ikke har bruk for. Eller åpne Windows Oppgave behandling, velg "Prosesser" og avslutt de du ikke har bruk for. Ikke sant inne på psossesser har jeg bare oppe Chrome (interenett) og den bruker ca 13 % og nå hakker det ganske bra så skjønner ikke det her er ikke noe høyere en chrome og har ikke noe annet oppe........ Men nå titta jeg litt så vis jeg loadet en side eks gå inn på vg så ble brått prosessor på chrome fyke opp til nesten hundre, skjønner ikke dette forslag? datan hakker uansett og har ikke mye på datan heller, kan vel si at jeg ikke er helt nybegynner på data! Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Så drit i Chrome da Bruk Opera eller Firefox, mye bedre Lenke til kommentar
Yohan95 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 jeg har sjekket på oppstartprogrammer (msconfig) jeg har altid vært viktig på at det skal gå raskt ogsånt men, det på en måte et slagsprogram som suger prossesoren min men vet ikke hva.. fordi når jeg titter på prossesser er det mye greier der men ingenting som skiller seg ut, så skjønner ingenting! Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Men hvorfor går du ikke bare inn på Oppgavebehandling, velger "Prosesser"-fanen og sorterer prosessene etter hvem som suger mest CPU? Da finner du synderen Lenke til kommentar
Yohan95 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Men hvorfor går du ikke bare inn på Oppgavebehandling, velger "Prosesser"-fanen og sorterer prosessene etter hvem som suger mest CPU? Da finner du synderen det er det som er problemet fordi det står at ingen suger før jeg begynner og laste inn sider på internett samme omm jeg brukte opera chrome eller explorer skjønner ikke og det hakker selvom jeg er på interentt og men da synker prosessoren betraktelig, men vis jeg tar musa og trykker venstere piltast og surrer rundtogrundt hakker det skikkelig på skrivebordet og da stiger prossesoren betraktelig skjønner ikke -_- Lenke til kommentar
Yohan95 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 det ser ut som alt er bra nå, jeg brukte systemgjennomppretning etter windows patch så nå ser det bra ut! Lenke til kommentar
Reodor_Felgen Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Bra det har løst seg.. En liten anbefaling om du er helt litt "grønn" på data, er å opprette en begrenset brukerprofil og sette passord på administrator profilen, så bruker du den som er begrenset til vanlig og logger på admin de få gangene du trenger å installere et program elle lignende.. da slipper du at du tilfeldigvis roter med systemet lykke til! Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ellers er det mulig det var malware som spiste opp ressurser hos deg. Ha alltid oppdatert antivirusprogramvare installert, og dersom du mistenker noe mer, scan med f.eks MBAM i tillegg. Evt sjekk forumet for datasikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå