Gå til innhold

Til alle som har varme problemer ...

Pirka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
CFM = Cubic Feet pr. Minute (dvs. kubikk fot i minuttet. En fot= 0,33cm sist jeg sjekket)

Mener du virkelig at det går ca 300 fot på meteren? :wink:

Ler 300 fot ja, det var en himla lang meter gitt, min meter er 100cm....

saa hvis man har 300*33=9900cm gurimalla skal si din meter er lang.

Gaar det ikke ca 3fot paa en meter dah? :shrug:

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
jeg hadde prestert å skrive 0,33 CM ikke meter. Da blir det 3 "fot" på en cm, ikke på en M. :roll:

Vel, det er *fremdeles* feil. En fot = 30,48 cm. Måleenheten er ikke basert på det metriske system, så det er ingen grunn til at tro den skulle være 1/3 meter eller noe sånt...

Lenke til kommentar

det kan så være, men det endre ikke det fakta at folk ikke greier å se hva som er feil når det til og med blir quotet. Jeg skrev som sagt "sist jeg skjekket". Og da var "folk" enige i at en fot fremdeles var 0,33©m

Har aldri hevdet at den har noe med det metriske system å gjøre, ei at det er snakk om 1/3 av en vanlig meter. Da blir det vel heller du som bør stoppe opp og spørre deg selv hvor du tar slike ting fra.....

Lenke til kommentar
Har aldri hevdet at den har noe med det metriske system å gjøre, ei at det er snakk om 1/3 av en vanlig meter. Da blir det vel heller du som bør stoppe opp og spørre deg selv hvor du tar slike ting fra.....

Neida, du har aldri påstått at en fot basert på det metriske system - det var bare den mest sannsynlige forklaringen jeg kunne komme på for at du oppgav akkurat 0,33 som tall. (og jada, det var bare en *antagelse* fra min side)

Greit nok, 0,33 != 1/3, men hva mener du med en "vanlig meter"?

Lenke til kommentar
det må vær feil.

Jeg mente at det var 3 fot per meter og det gjør at 1 for er 33cm.

Kan vær jeg tar feil men jeg mener det er sånn.

Fra "Norsk ordbok", Kunnskapsforlaget 1998: lengdemål (oftest om den britiske fot på 12 tommer = 30,48 cm, oppr. lengden av en manns fot)

Fra The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition

Copyright © 2000: A unit of length in the U.S. Customary and British Imperial systems equal to 12 inches (0.3048 meter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...