Pirka Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Folkens ! Dere må slutte å kjøppe vifter som har høyest mulig rpm. Det som er viktig er å velge vifte som blåser mest kubikk meter med luft. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 [sarkasme] Den var ny ,det skal jeg prøve [sarkasme] Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Folkens ! Dere må slutte å kjøppe vifter som har høyest mulig rpm. Det som er viktig er å velge vifte som blåser mest kubikk meter med luft. Da gaar jeg utifra at du tenker paa aa kjope stor vifte som presser endel kubikk ved lavt turtall isteden for en liten sinnatag som blaaser samme kubikk ved hoyt turtall. Jeg er Enig med det du sier, men hvis du derimot tenkte paa samme vifte (Storelse) saa er det svert liten mulighet til aa blasse mer kubikk uten aa oke rpm. Frankie Singapore Lenke til kommentar
capy Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hehe.. jadda... tingene henger jo stort sett sammen da. det smarteste er jo å ha en stor vifte med lav hastighet (med tanke på dB. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 høøø tenkte du på det helt av deg selv ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gutten kommer med et enkelt råd, og på en helt grei måte. Ingen verdensmester takter med måten det ble skrevet på, så jeg synes det er ganske smålig av dere å bare være frekke. Hadde det ikke vært for dere, så hadde sikkert flere turt å komme med forslag og spm. om div ting. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Klart vifter med samme størrelse og samme rpm kan ha ulig CFM (Cubic Flow Meter tror jeg). Dette kommer av at det har også noe å si hvor stor motoren er (den rundingen i midten), og det har noe å si hvor mangen vifteblader viften har og vinklingen på disse. Eksempler: Titan 80mm @ 3000rpm (64m³/time) Sunbeam 80mm @ 3000rpm (58m³/time) -Chief- Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gutten kommer med et enkelt råd, og på en helt grei måte. Ingen verdensmester takter med måten det ble skrevet på, så jeg synes det er ganske smålig av dere å bare være frekke.Hadde det ikke vært for dere, så hadde sikkert flere turt å komme med forslag og spm. om div ting. Godt poeng, men litt off-tråd: Hvordan klarer du å få over 18k i 3DMark01 med det kortet du har!?! Hva skal til? Jeg kan godt tenke meg noen gode innspill på hvordan jeg kan få økt ytelsen min litt. -Chief- Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Klart vifter med samme størrelse og samme rpm kan ha ulig CFM (Cubic Flow Meter tror jeg). Dette kommer av at det har også noe å si hvor stor motoren er (den rundingen i midten), og det har noe å si hvor mangen vifteblader viften har og vinklingen på disse. Eksempler: Titan 80mm @ 3000rpm (64m³/time) Sunbeam 80mm @ 3000rpm (58m³/time) -Chief- Kunne ikke ha sagt det bedre selv, det er alltid noen som ikke kan tenke lengre enn nesa sin :wink: Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gutten kommer med et enkelt råd, og på en helt grei måte. Ingen verdensmester takter med måten det ble skrevet på, så jeg synes det er ganske smålig av dere å bare være frekke.Hadde det ikke vært for dere, så hadde sikkert flere turt å komme med forslag og spm. om div ting. Godt poeng, men litt off-tråd: Hvordan klarer du å få over 18k i 3DMark01 med det kortet du har!?! Hva skal til? Jeg kan godt tenke meg noen gode innspill på hvordan jeg kan få økt ytelsen min litt. -Chief- Bruker Cat3.4 som er patched med Rivatuner for å ta i bruk alle 8 pipelines.. alså modde til 9700. Har også brukt rivatuner til å klokke kortet til 350/310. Om du klikker på poengsummen så står det viktigeste under: Description Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Noen som har linken til rivatuner ? Lenke til kommentar
hkg Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Gutten kommer med et enkelt råd, og på en helt grei måte. Ingen verdensmester takter med måten det ble skrevet på, så jeg synes det er ganske smålig av dere å bare være frekke.Hadde det ikke vært for dere, så hadde sikkert flere turt å komme med forslag og spm. om div ting. Min kommentar var ikke ment som ond, derav smily'en... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 CFM = Cubic Feet pr. Minute (dvs. kubikk fot i minuttet. En fot= 0,33cm sist jeg sjekket) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 CFM = Cubic Feet pr. Minute (dvs. kubikk fot i minuttet. En fot= 0,33cm sist jeg sjekket) Det er den forsatt :smile: Lenke til kommentar
Chief Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 CFM = Cubic Feet pr. Minute (dvs. kubikk fot i minuttet. En fot= 0,33cm sist jeg sjekket) Se der ja! Jeg bare håpet at det var det jeg foreslo det stod for, men det var vel å ta litt for store sjanser. Det var derfor jeg skrev tror jeg. hehe. Da lærte jeg noe nytt idag også! Begynner å bli en stund siden. -Chief- Lenke til kommentar
espinoza Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 CFM = Cubic Feet pr. Minute (dvs. kubikk fot i minuttet. En fot= 0,33cm sist jeg sjekket) Mener du virkelig at det går ca 300 fot på meteren? :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå