Gå til innhold

Spørsmål angående kjøp av mediacenter PC

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et spørsmål angående kjøp av mediacenter PC. PC'n det gjelder er denne.

Slik den er satt opp der, som default, vil den kunne spille av 1080p filmer uten problemer?

Jeg har nemlig hørt at AMD prosessoren ikke klarer å spille av HD, eller har problemer med det. Og som dere ser så blir det ikke kjørt noe skjermkort.

Planen min er å bare bruke HDMI fra PC -> TV'n. Slik at jeg slipper styr med mange (..2) kabler, enkleste er vel lyd og bilde gjennom HDMI kabelen.

Er det der et mediacenter som vil fungere til filmer og serier i 1080p? Om dere trykker på konfigurer, så ser dere at det er en CPU der som er litt bedre. Kan det være lurt å velge den, istedet for den som er valgt som default?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den linken ble det spurt om det fungerte sammen med et skjermkort? Slik jeg skjønte det ihvertfall.

På komplett så er det ikke satt opp noe skjermkort som default, derfor jeg lurer på om CPU'en klarer å dra 1080p alene.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Tror jeg missforsto, var vel chipset på hovedkortet det ble snakket om? :) Isåfall, så tror jeg at det skal gå greit med full-HD på den htpc'en der. Men vurderer uansett å oppgradere CPU'en til den som er et hakk bedre.

Noen formening om dette?

2GB ram, er det nok til et mediacenter?

Lenke til kommentar

Prosessoren klarer i teorien å spille 2 1080p filmer samtidig ;)

Hvis du trenger HD lyd (7.1) gjennom HDMI ville jeg kjøpt et Radeon HD 5450 i tillegg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599480

Jeg har byttet ut kabinettviftene med disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316478

Jeg har samme chipsett som vist på min media senter. Fungerer ypperlig med integret skjermkort. Kjøpte dog et 5450 for å få HD lyd ut. Den spiller av alt HD fint. Jeg har en x250 prosessor og 3gb ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...