crazyleg Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Noen som vet at et godt alternativ til Teamviewer? Er ute etter en løsning med tilsvarende funksjonalitet, men til litt lavere pris. Er avhengig av 6 installasjoner, samt at 3 skal kunne kjøres samtidig. Hadde det vært mulig å kjøre 3 sesjoner samtidig med TeamViewer Premium, hadde valget vært enkelt - siden 8000,- er en overkommelig pris. 15000,- blir i det meste laget. Løsningen må være enkel å starte for brukeren som blir supportert. Grunnen til at 15000,- blir vanskelig å forsvare er: -Vi kommer neppe til å kjøre så mange sesjoner samtidig -Det kommer ikke til å bli brukt så mye Lenke til kommentar
M-G Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 En mulighet kan være Dameware, vet ikke om denne dekker behovene dine nøyaktig men kan være verdt å ta en titt på hvertfall. Vi benytter denne til support internt i organisasjonen og synes det fungerer bra. Lenke til kommentar
crazyleg Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Takk for tips, skal se litt på de! Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Kan du ikkje bruke http://www.tightvnc.com/ ? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Kan du ikkje bruke http://www.tightvnc.com/ ? Blir jo langt fra det samme. Med vnc må jo en serverkomponent installeres før maskina kan nås. Med dameware feks, blir dette installert når det trengs automatisk når du prøver å fjernstyre maskina første gang. Det samme gjelder logmein rescue, hvor brukerne bare trenger å følge en enkel lenke mog skrive inn passord. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du kan gjere silent install med tightvnc, kanskje uvnc er meir moderne? http://www.uvnc.com/pchelpware/sc/index.html Lenke til kommentar
crazyleg Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Flere bra forslag her, men jeg må nok innrømme at det ikke er mye som matcher Teamviewer - hva gjelder brukervennlighet. De supporterte brukerne befinner seg ikke på et LAN, men på WAN-siden. Logmein er mulighens et alternativ, men jeg tipper kostandene fort kommer opp i tilsvarende - som en Teamviewer corporate-lisens (15 000). Lenke til kommentar
z00l Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Flere bra forslag her, men jeg må nok innrømme at det ikke er mye som matcher Teamviewer - hva gjelder brukervennlighet. De supporterte brukerne befinner seg ikke på et LAN, men på WAN-siden. Logmein er mulighens et alternativ, men jeg tipper kostandene fort kommer opp i tilsvarende - som en Teamviewer corporate-lisens (15 000). Hei, Sjekkt ut http://www.isllight.com Vi bruker det, og det funker vell så bra som TeamViewer. Du kan overføre filer til/fra, legge til administrativ tilgang hvis bruker ikke har administrative rettigheter +++++ Er dog usikker på prisen her, men tror det skal være endel billigere enn logmein, ettersom jeg vet om endel andre bedrifter som har byttet ut logmein med nettopp ISLlight. -z00l- Lenke til kommentar
HailD Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Dersom dette gjelder support på innsiden av et nettverk ville jeg gått for VNC Lenke til kommentar
oinkage Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvis du klarer deg uten noen funksjoner så er faktisk www.join.me veldig bra :-) Lenke til kommentar
crazyleg Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Dersom dette gjelder support på innsiden av et nettverk ville jeg gått for VNC Det gjelder nok flere uavhengige nett, dessverre. Lenke til kommentar
crazyleg Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Endte faktisk på en TeamViewer Corporate til 15 000,- Lenke til kommentar
myrke10 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 msra.exe bare for the record her. jeg er helt enig med servicemann. man trenger ikke investere i noe support-programvare om man skal gi assistanse til maskiner i domenet ditt. microsoft remote assistance (msra) fungerer kjempebra og er mer enn nok for vanlig hjelp. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Når jeg har valgt fjernsupport løsning, så har jeg valgt på bakgrunn av funksjonalitet framfor å spare noen kroner. Det er mye rart man kan spare penger på her i verden, men det er ikke mange ganger man må reise onsite i løpet av ett år før man har tjent inn igjen en prisdifferanse: Alle kriterier kan diskuteres selvfølgelig, men når man tilogmed har måttet fjernstyre leverandørers maskiner fordi at de ikke får gjort jobben sin, så kompliserer det ting - Ikke alle maskiner er med i domenet du har kontroll over. - Ikke alle maskiner kjører samme OS - Fjernstyring system må være tilgjengelig alltid (les browserbasert) - Unattended funksjonalitet (at jeg kan logge inn uten at bruker er tilstede) - Kjent varemerke (for å sikre kvalitet og trygghet utad) - Driftstabilitet (siden det er snakk om å kjøpe en ekstern hosted tjeneste og ikke noe som går direkte mellom maskiner) - Branding muligheter (markedsføring av egen it-advdeling - Enkelt oppsett via tlf på maskiner betjent av brukere - Session snapshot og recording - Compression (Typisk at sjefen trenger hjelp på hytta/båten der det er EDGE dekning) - Chat funkjonalitet (For å slippe å sitte i telefonen hele tiden) - "background features" (file transfer, eventvwr, comp spec osv osv) - Reboot funksjonalitet (capture user/pass slik at pc automatisk logger inn og starter fjernstyring etter reboot) - Tidsbegrenset tilgang som kan sammenlignes med nettbank engangskoder (synliggjøring av sikkerhet, og at vi ikke kan ta oss tilgang når vi vil) På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring) Spar gjerne penger, men ikke på ett av it-teknikerns viktigste redskap i verktøykassa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring) Vi har også valgt LogMeIn Rescue basert på flere av de samme kriteriene. Om dere har mange lisenser vil eg råde deg til å kontakte salgskontakten deres i LogMeIn og få forhandlet litt om prisen. Bare et tips Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 *snip* På bakgrunn av dette, og litt til, så har jeg valgt å benytte Logmein Rescue. Vet at Teamviewer tilbyr omtrent samme funksjonalitet, men på den tiden vi gjorde valget var Logmein ett hakk over og hadde noe funksjonalitet som vi hadde behov for der og da. Logmein Rescue er antagelig ikke billig (ca 1200$ pr år pr technician), men sparer jeg meg 0,5 - 1 dag i bilen så er hele lisensen tjent inn igjen (altså 8 timer bilkjøring) Spar gjerne penger, men ikke på ett av it-teknikerns viktigste redskap i verktøykassa Enig i mye der ja, vi har akkurat kastet ut logmein til fordel for TeamViewer, mest pga pris. Logmein var rett og slett for dyre og det var en årlig kostnad kontra en engangskostnad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå