Gå til innhold

iPhone - viderekobling

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg skal viderekoble min iPhone (jobbtlf) så synes det komplett umulig å få dette til :wallbash:

Jeg finner menyen for viderekobling og slår nummeret jeg vil viderekoble til. Det som forbauser meg er at det ikke finnes noen Enter-knapp eller OK-knapp.

Her står jeg da med et nummer som jeg vil viderekoble meg til, og det eneste jeg kan gjøre er:

• Slette inntastede numre og endre på nummeret (vanlig input felt)
  • Trykke på "<--- Viderekobling" øverst til venstre. Går da UT av menyen, og kommer tilbake til av/på knappen som indikerer at viderekobling er deaktivert.
  • Trykke på tastaturet. Dette inneholder kun tall, slette samt +*# tegnene.
  • ingenting mer.

Altså, det virker som om en knapp mangler. Dårlige greier :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skal gjøre for å aktivere viderekoblingen, er det andre alternativet du foreslo, altså trykke på "Viderekobling" øverst til venstre når du har skrevet inn nummeret.

Men viderekobling skal da være aktivert, ikke deaktivert, er i allefall slik det funker på min. Deaktiverer jeg viderekoblingen vha "slider"-knappen øverst på skjermen, forsvinner telefonnummeret nedenfor også, og det dukker opp igjen når jeg aktiverer viderekoblingen på nytt.

Siden det så vidt jeg forstår ikke fungerer slik hos deg, er jeg usikker på hva som kan være galt. Kan det evt være noe krøll hos teleoperatøren din, at den typen viderekobling ikke fungerer kombinert med det abonnementet du har eller noe i den duren?

Er ingen ekspert på dette selv, men på f.eks. bedriftsabonnement hos Telenor brukes gjerne et eget proffnett-oppsett. Vet ikke hvordan dette funker i forhold til den vanlige viderekoblingensmuligheten på en iPhone, men godt mulig det ikke vil fungere siden proffnett støtter diverse profiler etc, mulig det må aktiveres/konfigureres på en annen måte enn "vanlig" viderekobling?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er ingen ekspert på dette selv, men på f.eks. bedriftsabonnement hos Telenor brukes gjerne et eget proffnett-oppsett. Vet ikke hvordan dette funker i forhold til den vanlige viderekoblingensmuligheten på en iPhone, men godt mulig det ikke vil fungere siden proffnett støtter diverse profiler etc, mulig det må aktiveres/konfigureres på en annen måte enn "vanlig" viderekobling?
Ok, det er iallefall en forklaring som går ann å svelge. Det er jo en bedriftstelefon tross alt. Skal spørre om dette i mårra, så gir jeg tilbakemelding - hvis jeg da husker å spørre, er jo ganske skjeldent jeg føler behov for å viderekoble den :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...