Gå til innhold

Benro monopod, trenger jeg noe hode?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en monopod denne uken hos fotovideo.

Denne tenkt jeg ut : Benro Aluminium Monopod MP-98 M8

Maks høyde: 197,50 cm.Normal høyde: 54cm http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Stativ/Ettbenstativ/Benro/Benro-Aluminium-Monopod-MP-98-M8-Maks-h%C3%B8yde--197,50-cmNormal-h%C3%B8yde--54cm-112199.aspx

Siden jeg ønsker å bruke den også når jeg står oppreist og siden jeg er 190 høy tenkte jeg på denne.

Er vell ikke noe problem å holde 550D+ batterigrep og canon sin 70-200mm f2.8L?

Men trenger jeg noe hode sammen med monopoden?

Ser det er noe som heter "Benro Monopod stativhode DJ-80" http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Kompaktkamera/Tilbeh%C3%B8r-video/Stativ/Stativhode/Benro/Benro-Monopod-stativhode-DJ-80-Designet-for-monopod-118178.aspx

Går vell greit å burke uten hodet i starten, heller kjøpe det senere hvis jeg ser noe behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å kjøpe med et skikkelig kulehode med hurtigkobling. Uten det er det en fare for at du ikke gidder å bruke monopoden, den blir heller ikke så fleksibel. Jeg har en Benro Monopod, og uten hode vurderer jeg den som nesten ubrukelig. Selv om man har litt bevelelsesfleksibilitet med en monopod, så er det langt nær nok.

Du klarer deg nok med et BH-1 hode, men personlig vil jeg anbefale enten Benro J-0 eller Benro B-0. De to siste bruker Swiss-Arca standard - noe som gjør de kompatible med hurtigkoblinger fra mange andre.

Med 70-200mm f/2,8 må du bruke feste på objektivet for å få fornuftig balanse. Dvs at du bør kjøpe deg en ekstra plate til hurtigkobinga. PU-50 skal holde bra.

Lenke til kommentar

Det ble litt mer en jeg har penger til for tida. Så jeg tar å tar monopoden nå så ser jeg ;)

Har en god tripod hjemme(er noen år, men jeg ser den som meget stødig) så vurderte også å spare opp noen kr til å kjøpe et gimball hode til den istedenfor monopod men usikker.

Sammensetningen av kamera + objektiv med evnt sativ skal brukes på fotball kamper på 1div og tippeliga. Blir jo så klart annet også, men hovedskalig det

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...