Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DC Universe Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes spillet forandret seg alt for mye etter level 30. Alt du gjør er å repetere daily questene, duos, hard mode alertene, og de samme pvp-arenaene om og om igjen for å samle poeng til bedre utstyr. Elsket spillet fra level 1-30, men etter 30 er det bare en stor, lang grind fest. Og jeg hater grinding/farming...

Andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Ja, feats/marks etter level 30 blir grind-aktig. Hjelper nok litt om man har en league som spiller en del sammen. Ren grinding orker jeg ikke i lengden.

Og det går fort til level 30, men ikke fort nok til at jeg har lyst å gjøre det igjen bare for å oppleve spillet med ny mentor. Jeg likte Superman sitt sisteoppdrag, men Wonder Woman sitt var i beste fall bare greit nok.

Lenke til kommentar

Jeg likte også Batman sitt siste oppdrag. Spesielt morsomt å besøke Batcave. De fleste andre oppdragene var også ganske bra etter level 30. Problemet var hard alerts. Jeg måtte respecce karakteren min til å bruke en optimal kombinasjon av våpen/powers for å kunne bidra til gruppen. Så etter level 30 er de fleste karakterer specca mer eller mindre identisk. En annen ting er at du MÅ spille rollen din 100% i grupper. Som f.eks. som controller er du batteri. Hele jobben går ut på å øke den blå streken til alle i gruppen. Som healer må du øke den grønne streken. Sammenlignet med lavere levels hvor du fikk følelsen av å være en unik superhelt - i motsetning til et generisk, vandrende batteri - er endgame delen veldig typisk tank/healer/battery som i andre MMOs.

Det som for meg gjorde at jeg ikke spiller det så mye lenger, er at det eneste du spiller for er å grinde for utstyr, karakteren din må passe inn i en bestemt, statisk rolle, og du må gjøre de samme oppdragene om og om igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Beste spillet eg noen gang har spillt!

Har stoppet abonomang på WoW, AoC og lotro pga dette :)

Herligt me mmo i sofaen, har også ikke rørt disse spillene etter eg fikk dette: LBP 2, Mass effect 2, killzone 3, gt5, borderlands, rdr, final fantasy ++++++

Har vært lvl 30 i noen mnder men er langt fra ferdigutviklet (får skill points du kan bruke i talent tre når du gjør feats) Så du kan styrke karakteren din ikke barre med utstyr, men å gjøre mye forskjellig aent. Samle ting, utforske, pvp, instanscer duos raids, race, samle utstyr og mye annet.

Karakter utformingen er uendeligt me enormt antall utstyr og farge oppsett! Elsker dette spillet :)

Anbefalse på det sterkeste, nå skal ps3 og pc skal sammenslås også nå så blir alltide folk til å gjøre det du vil ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beste spillet eg noen gang har spillt!

Samme her, helt til jeg slapp opp for ting å gjøre etter lvl 15. Kom meg til lvl 30 og hjalp Catwoman i det museumet, men det var ikke det helt store akkurat.

]Har stoppet abonomang på WoW, AoC og lotro pga dette :)

Herligt me mmo i sofaen, har også ikke rørt disse spillene etter eg fikk dette: LBP 2, Mass effect 2, killzone 3, gt5, borderlands, rdr, final fantasy ++++++

Jeg holdt det gående med LotRO i over to år, så det er helt klart et meget bra spill. DCUO er på mange måter like bra, men det er alt for lite å gjøre når man går lei den evige slossingen.

Har vært lvl 30 i noen mnder men er langt fra ferdigutviklet (får skill points du kan bruke i talent tre når du gjør feats) Så du kan styrke karakteren din ikke barre med utstyr, men å gjøre mye forskjellig aent. Samle ting, utforske, pvp, instanscer duos raids, race, samle utstyr og mye annet.

Du kan bli lvl 30 på to, tre uker om du vil. Sannsynligvis enda raskere. Skillpoints høres jo kjekt ut, men hva er egentlig vitsen? Da jeg nådde lvl 30 hadde jeg allerede alt jeg hadde interesse av både når det gjelder våpen, kostyme og skills. Alerts, Duos og så videre høres kjekt ut, men når det er én Alert pr ti level eller noe sånt sier det seg selv at man går fort lei. At de ikke engang åpner for Duos, Raids osv før man er lvl 30 er for dumt. Og når det gjelder collections osv ble jeg skuffet. Jeg slet meg gjennom alle collections i Area 51, men alt jeg fikk var en idiotisk t-skjorte som ikke passet til kostymet i det hele tatt. Utstyr har jeg mer enn nok av. jeg har til og med fullt plantesett og Valentine-sett, men har aldri hatt behov for å bruke det. Kanskje med unntak av chest-piece til Valentine da den ser bra ut (for damene, i alle fall), men kunne fint klart meg uten. Spesielt siden det tar så sinnsykt lang tid å få alt.

Karakter utformingen er uendeligt me enormt antall utstyr og farge oppsett! Elsker dette spillet :)

Anbefalse på det sterkeste, nå skal ps3 og pc skal sammenslås også nå så blir alltide folk til å gjøre det du vil ;)

Karakterutformingen er meget bra, men når man først har et kostyme man er fornøyd med ser jeg liten vits i å endre på det. Jeg spilte for eksempel som en Batman-fan og ville bli som ham, men allerede før jeg startet spillet hadde jeg en uniform jeg var fornøyd med. Den eneste forskjellen jeg har gjort siden var å endre Tattered Cape til Egyptian Cape (for å "reparere" den) og gjort noen små endringer på resten som å bruke beltet til Bane (mest for skryt).Og det selv om jeg ble lvl 30.

At de slår sammen PS3 og PC ser jeg ikke på som noe bra. For det første vil PS3-folket bli mye mindre i chat osv på manglende tastatur hos de fleste, og for det andre er det alltid en grunn til hvorfor de slår sammen serverne. Som regel er det fordi antall spillere er fallende.

Men når det er sagt har jeg vurdert å komme tilbake etter ett års tid eller noe sånt om de har klart å finne på noe fornuftig vi kan bedrive tiden med.

Lenke til kommentar

Vell vitsen me skill points er at du har da mye bedre utvalg med at du kan bruke mange typer våpen, din karakter blir også sterkere. Lettere og ta fiender og pvp, du får også mer helse, mer armour, mer stats som du selv velger etter hva du er. Mainen min har 50 skill points kan bruke alle våpenene, og Two face er ganske lett.

Når det kommer til collections, investigations og briefings får du det tøffeste utstyr utseende som er tilgjenelig gjennom dette. Bruke kun ting eg har fått fra dette:)

Når eg spiller mainen slost jeg ikke. Mange andre feats og få. Greit med at di ikke opner duoer og slikt før 30.. Siden det er da det begynner og bli gøy, og det ikke tar lang tid og bli top lvl.

Endrer utseende gjør eg også en del, siden eg får tøffere utstyr som er vanskeligere og oppnå. Kan du bli mer unik.

Alle mmo er repenterende;)

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Vell vitsen me skill points er at du har da mye bedre utvalg med at du kan bruke mange typer våpen, din karakter blir også sterkere. Lettere og ta fiender og pvp, du får også mer helse, mer armour, mer stats som du selv velger etter hva du er. Mainen min har 50 skill points kan bruke alle våpenene, og Two face er ganske lett.

Jeg lager bare folk som fokuserer på ett våpen. For eksempel har jeg som sagt en Batman-fan, så hun fokuserte kun på ting Batman kunne bruke. Hun startet med martial arts, men gikk etterhvert over til Manta Blades fordi de minner om Bat-symbolet. Hun bruker Angelic hette fordi den minner om hetten til Batman, og så videre. Men jeg hadde alt dette på lvl 5, så hva er vitsen med å få en hel rekke nye ting jeg aldri kommer til å bruke? Alle de andre folkene er likedanne. Jeg lager dem etter et visst tema for å gli inn i selve settingen i spillet. Å endre kostymet og våpen radikalt er ikke mulig uten å bryte med selve konseptet jeg hadde da jeg laget karakteren. Med andre ord er det lett å lage en bra karakter i starten, men det er så sjelden jeg endrer på kostymet at jeg ikke ser vitsen med å finne nye deler. Unntket er beltet til Bane, men det er bare for skryt. I tillegg har jeg Ninja Climb Boots, men mest fordi det er ninja-støvler og passer perfekt til karakteren. Jeg ville ikke brukt dem på noen andre karakterer.

På lvl 30 har jeg ennå til gode å slite mot noen (AI) motstandere, unntatt bosser og sånt i f.eks Alerts. Men det morsomme er jo å være svak. Da må man fokusere mye på å faktisk spille bra, så vi kan ikke bre stole på skills og armor. Ta Batman vs Superman, for eksempel. Superman kan bare dose rett frem og banke opp alt og alle. Det morsomme er å være Batman. Han er like dyktig i kamp, men har en helt annen spillestil fordi han tåler mye mindre og slår mye svakere. Det er derfor jeg liker rollespill foran skytespill. I et skytespill er du nesten udødelig og plaffer ned flere dusin fiender uten å tenke over det. I et bra rollespill må du som regel vurdere hver eneste kamp, og det hender flere ganger at du må flykte for å overleve. Og ja, det er en bra ting, imho. ;)

Når det kommer til collections, investigations og briefings får du det tøffeste utstyr utseende som er tilgjenelig gjennom dette. Bruke kun ting eg har fått fra dette:)

Jeg vil si det tøffete er måten du setter utstyret sammen på, ikke nødvendigvis de forskjellige bitene. Et komplett Egyptian-set ser tøft ut. Et komplett Valentine-set ser tøft ut. Blander du dem kan det derimot fort se teit ut. Prøv hatten fra Egyptian og skjørtet fra Valentine, så ser du problemet.

Når eg spiller mainen slost jeg ikke. Mange andre feats og få. Greit med at di ikke opner duoer og slikt før 30.. Siden det er da det begynner og bli gøy, og det ikke tar lang tid og bli top lvl.

De eneste RPGene jeg har nådd høyest level i er DCUO og LotRO, men i begge gikk jeg fort lei da. Uten noen mulighet for å gå opp i level mistet jeg fort interessen fordi jeg ikke fikk følelsen av å oppnå noe som helst. Jeg er nødt til å ha noe å strekke meg etter, som for eksempel et nytt level. Å strekke meg etter noen støvler jeg aldri bruker gidder jeg ikke.

Endrer utseende gjør eg også en del, siden eg får tøffere utstyr som er vanskeligere og oppnå. Kan du bli mer unik.

Jeg satser heller på å skape min egen karakter helt fra start, selv før jeg lager kostymet hans/hennes. Da ser jeg utviklingen hele tiden fra det jeg ble nødt til å starte med og til han/hun har et "ferdig" kostyme. (dvs et kostyme jeg er 100% fornøyd med.) Etter det ser jeg ikke poenget med å endre kostymet igjen.

Alle mmo er repenterende;)

Til en viss grad, ja. Det er det som skiller de beste fra de dårligste. De beste gjør selv repeterende oppgaver morsomme og gir det ganske mye frithet til å gjøre hva du vil. De dårlige forstår ikke at folk vil ha en grunn til å gjøre det de gjør. LotRO er favorittene mine, og selv om det er mye "gå dit, drep X antall" osv har du alltid en grunn for det du gjør om du gidder lese quest descripton. En quest chain kan ofte bestå av samme quest om og om igjen (kill X, stjel Y osv), men historien driver det videre på en meget bra måte. Andre spill som f.eks DCUO driter i alt dette og sender deg fra A til B uten noen egentlig mening. Noen bra quester er det jo, som for eksempel å hjelpe Zatanna med å banke Faust. Men etter slike intro-quester ble det fort lite variasjon og ganske uinspirerte quester, ihmo. I tillegg er det mange som ikke gir mening. Hive Queen truer med å ta over byen, og selv om byen er full av superhelter og superskurker er det kun jeg som kan stoppe henne? Og det mens Superman, Batman og Wonder Woman sitter i Watchtower uten å gjøre noe som helst? Hadde jeg fått bestemme hadde jeg tatt med meg Wonder Woman og rensket opp i byen en gang for alle. Vi ville neppe brukt mer enn en time eller to. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nja, de kommer snart med en Green Lantern DLC. Mot betaling. Det hadde ikke gjort så mye om den var bra, men vi får ikke ha symbolet til Green Lantern på uniformen (for å forhindre tre millioner Green Lantern's), og vi får ikke skape så mye med ringen. Fire Alerts er det jo, men mot betaling? I tillegg får vi Light som nytt powerset, men aner ikke om det er ringen til Green Lantern eller noe helt annet. Antar det bare er ringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...