Gå til innhold

DC Universe Online

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å komme med litt konstruktiv kritikk uten trolling?

Jeg kjenner faren til en av NPC-AI utviklerne til dette spillet som lurte på om jeg eller noen av mine venner spilte dette, og dermed ville ha litt tilbakemelding. Hverken meg eller noen av mine venner spiller dette så synes jeg kunne gjøre han den tjenesten og legge ut en post her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har lyst til å komme med litt konstruktiv kritikk uten trolling (NPC-AI)?

Stort sett oppfører AI-en seg som en forventer i et MMO. Ganske annerledes enn f.eks. tactical shooters, men hvis de hadde hatt "realistisk" AI som reagerte på lyd, hadde like lang synsrekkevidde som spilleren etc. ville nok folk klaget. Det eneste jeg ikke er så glad i er at de i noen tilfeller spawner veldig raskt, og gjerne rett ut av tynne luften akkurat der du står. Så hvis jeg skulle velge noe ville jeg nok sagt at selve måten de spawner på kunne trengt litt justering (men skjønner at det er en åpen verden hvor det må være nok av monster til alle spillerene).

Min villan møtte forresten på Power Girl her om dagen. Det gikk som det måtte gå (i bakgrunnen kan du se en av kompanjongene):

qp03oygmu6sczft63isn.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å komme med litt konstruktiv kritikk uten trolling?

Jeg kjenner faren til en av NPC-AI utviklerne til dette spillet som lurte på om jeg eller noen av mine venner spilte dette, og dermed ville ha litt tilbakemelding. Hverken meg eller noen av mine venner spiller dette så synes jeg kunne gjøre han den tjenesten og legge ut en post her.

Etter flere titalls timer i uken siden jeg fikk spillet har jeg veldig mye positivt å si om det, så om du/han vil ha et actionspill med superhelter og/eller et morsomt rollespill på nettet er det helt klart et bra kjøp. Selvsagt er det en fordel om dere kjenner til DC universet, og jo mer obskure folk dere kjenner, jo bedre. Men dessverre har det ikke bare vært en positiv opplevelse til nå. For å ta noen av de verste synderne;

* Chat-systemet er noe av det dårligste jeg har sett i et MMO noensinne, og jeg har sett mye drit. Det blir heldigvis oppdatert etterhvert, men det hjelper jo ikke oss nå. Jeg har mer eller mindre droppet å spille i grupper på grunn av chattingen.

* Alle kan velge mellom å være Damage, Healer eller Controller når vi spiller i grupper i instancer. Noen klasser er bedre til enkelte ting enn andre, men i de tilfellene hvor jeg har vært i grupper i en instance har alle automatisk valgt å bli Damage. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å endre til en annen klassetype uten å måtte avslutte hele instancen og starte på nytt. Det ville vært mye bedre om de hadde lært fra f.eks Battlefield og latt oss endre klassetype når vi dør, eller til og med i startområdet i instancen.

* Det er for mange bugs. Et sted måtte jeg inn i en instance og banke opp en hel drøss bosser på rekke og rad, og samtidig finne noen sivile jeg skulle redde. Problemet var at det ikke var nok av de sivile folkene, så jeg måtte gå gjennom hele instancen, redde så mange som mulig og så restarte for å få tatt noen av de sivile om igjen. Heldigvis slapp jeg å banke alle bossene om igjen, men noen ble det jo.

* Enkelte quester har for lite område å leke på. Det gjør at alt for mange spillere samler seg på samme sted for å ta samme quester, så det er ofte første mann til mølla. Det verste jeg har opplevd var å skulle gi folkene til Bane mer av det stoffet de bruker. Dette gjøres ved å første banke dem opp og så bruke dem. Da jeg hadde banket opp en kom en idiot og prøvde å bruke ham før jeg rakk å gjøre det. Det rakk han selvsagt ikke, men han prøvde flere ganger. Sånne idioter er heldigvis i mindretall, men det er svært irriterende.

* Interfacet kan være ganske kronglete til tider.

Men når det er sagt er det et glimrende spill, og noen våpen er bare helt rå: :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

* Alle kan velge mellom å være Damage, Healer eller Controller når vi spiller i grupper i instancer. Noen klasser er bedre til enkelte ting enn andre, men i de tilfellene hvor jeg har vært i grupper i en instance har alle automatisk valgt å bli Damage. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å endre til en annen klassetype uten å måtte avslutte hele instancen og starte på nytt. Det ville vært mye bedre om de hadde lært fra f.eks Battlefield og latt oss endre klassetype når vi dør, eller til og med i startområdet i instancen.

Ikke helt riktig. Du kan bare velge mellom roller som Power-typen din tillater. Kun Nature og Magic kan være healere f.eks. Trykk T for å skifte rolle (må være ute av combat).

* Enkelte quester har for lite område å leke på. Det gjør at alt for mange spillere samler seg på samme sted for å ta samme quester, så det er ofte første mann til mølla. Det verste jeg har opplevd var å skulle gi folkene til Bane mer av det stoffet de bruker. Dette gjøres ved å første banke dem opp og så bruke dem. Da jeg hadde banket opp en kom en idiot og prøvde å bruke ham før jeg rakk å gjøre det. Det rakk han selvsagt ikke, men han prøvde flere ganger. Sånne idioter er heldigvis i mindretall, men det er svært irriterende.

På PVP-servere er dette litt annerledes i områder med delte quest (Science Police HQ f.eks.) for her blir det full krig mellom heroes og villains. På den positive siden leder dette til at folk er mer hjelpsomme mot de på sitt lag, siden de trolig trenger hjelp fra dem hvis det dukker opp en fiende-spiller.

Lenke til kommentar

@Aurvan: Jeg har bare spilt noen få klasser høyt nok til å endre rolle, så aner ikke om alle kan det eller ikke. Men mener alle klassene jeg har prøvd har hatt skills som fungerer på Healer-rollen. (Men skal ikke si det sikkert.) Mener Fire kan være healere. Ikke sikker på Ice.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Nei. Fire kan heale folk litt, ja, men de kan ikke ha team-rollen som Healer.

Trodde Fire bare kunne heale seg selv? Men min defender er Ice, så er ikke sikker. Har bare to karakterer som er noenlunde høyt level, og de er Ice (brawler) og Gadgets (kampsport), så er ikke sikker. Men føler likevel at Fire sin self-heal er alt for god. Hva med å sette det til 50% (som beskrivelsen sier) eller 100% supercharge?

Lenke til kommentar

Nei. Fire kan heale folk litt, ja, men de kan ikke ha team-rollen som Healer.

Trodde Fire bare kunne heale seg selv? Men min defender er Ice, så er ikke sikker. Har bare to karakterer som er noenlunde høyt level, og de er Ice (brawler) og Gadgets (kampsport), så er ikke sikker.

Det er vel ingen Fire powers ment for å heale andre. Kenny får healing score i PvP, men kan forsåvidt være for å heale seg selv. Muligheten slo meg ikke engang, antok det var for å belønne healere for å ta den rollen.

Forresten:

- Noen som har spilt The Huntress mye i Legends-kamper? Tips?

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Viking kylling og Aurvan, hvilken level er dere og server type? (Ønsker gjerne play time også)

Gi gjerne litt generell kritikk som Viking, behøver ikke kun være NPC AI relatert =)

Takk btw

Jeg spiller på In Brightest Day, en ren PvE server. Selv om det begynner å bli en stund siden jeg fikk spillet og har spilt en god del sliter jeg litt med å finne en karakter å fokusere på. Senest i går slettet jeg alle bortsett fra én, så jeg har bare kommet til lvl 15. I tillegg startet jeg en ny igjen, så denne er bare lvl 6. Men på den annen side er problemet at alle klassene og powers er for morsomme, så det er vanskelig å holde seg til kun en. Men tror jeg har klart det nå. Den på lvl 15 er Staff og Sorcery. Staff begynner å bli ganske rå, men er ikke helt fornøyd med Sorcery. På den annen side er det enkelte skill/power komboer som er alt for kraftige. Fire og Staff er for eksempel overkill.

Lenke til kommentar

Viking kylling og Aurvan, hvilken level er dere og server type? (Ønsker gjerne play time også)

Gi gjerne litt generell kritikk som Viking, behøver ikke kun være NPC AI relatert =)

Takk btw

De fleste er på Bloodstorm (PVP). Det er en liten liste i førsteposten over karakterer (ikke helt oppdatert). Selv har jeg to karakterer på level 30 (det går kjapt å nå max level, men det er nesten da moroa begynner). Helten min "Redline" er ice/brawler/flight (defender/tank rolle) på Bloodstorm, den andre, "Deathcore" er villain og gadgets/martial arts/acrobatics (controller rolle) og han er på den andre PVP-serveren (kommer ikke på navnet i farta).

Slik ser han forøvrig ut for øyeblikket:

xgau6nmlv17xbuknfkjp.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan gjennomføre Hearts of Darkness episode 2 briefingen uten å bli med en Wonder woman mentor character gjennom første gjennomkjøring av lvl 15 instancen?

Tror nok du må finne en med Wonder Woman som mentor, eller starte med Wonder Woman som mentor selv. Har forstått det slik at hver mentor har div. oppdrag som bare man får med den mentoren.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan gjennomføre Hearts of Darkness episode 2 briefingen uten å bli med en Wonder woman mentor character gjennom første gjennomkjøring av lvl 15 instancen?

Tror nok du må finne en med Wonder Woman som mentor, eller starte med Wonder Woman som mentor selv. Har forstått det slik at hver mentor har div. oppdrag som bare man får med den mentoren.

Jeg har bare kommet til lvl 17 med en karakter og ca lvl 10 - 12 med en drøss andre, så skal ikke si det sikkert. Men ja, alle mentorene har unike oppdrag. Wonder Woman starter for eksempel med en lang kampanje mot Felix Faust som avsluttes i det teatret. Etter det fortsetter det med Raven. De andre starter rett på Raven. Batman på sin side jakter på Scarecrow, men spiller du med en av de andre som mentor går du glipp av det. Jeg vil bli overrasket om det kun er disse introoppdragene som er unike. På den annen side har de slemme mange av de samme oppdragene, men fra den andre siden. Wonder Woman (dvs Zatanna) prøver å stoppe folkene til Felix Faust, men Circe prøver å hjelpe ham. Joker har for øvrig en helt annen historie enn Batman av en eller annen grunn. Har ikke spilt med Lex som mentor ennå, så aner ikke hva han og Superman har til felles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...