Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DC Universe Online

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får man kjøpt våpen for Mark of Victory ennå? Og hva annet enn nye villains / heroes kan man kjøpe for Mark of Legend?

Kjøp av Legends er det eneste Mark of Legends brukes til for øyeblikket så langt jeg vet. Mark of Victory kan du kjøpe våpen for hos vendoren i Ring War PvP stedet i Metropolis, så sant siden din vant sist gang, vendoren er der Green/Yellow Lantern duden er.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg er en relativt aktiv World of Warcraft spiller, men innholdet begynner å tørke litt ut i påvente av stabil raiding og mer content i kommende oppdateringer..

Også har jeg fulgt med TotalBiscuit og hans DC Universe Online videoer på YouTube og dette ser jo ut som et interessant og annerledes MMO-spill?

Nå har jeg nada peiling på DC Universe, eller sånne helte opplegg i det hele store.. Klart jeg har sett diverse Batman og Superman videoer osv oppigjennom tiden men det er så langt som min erfaring går når det kommer til helte figurer!

Men likevel syntes jeg dette virker veldig interessant, jeg er ute etter et spill som er litt annerledes fra World of Warcraft, men jeg liker å ha MMO-følelsen, at det er en stor verden fylt med mange andre spillere osv.. Jeg liker svært godt at det er optimalisert for håndkontroller så jeg kan koble det opp på TV-en fra PC-en og spille med PlayStation3 eller Xbox360 kontroller osv.. Det høres ypperlig ut med et mer action orientert MMO-spill hvor ting ikke er så stramt og alvorlig, mye grinding av gear og strev som i World of Warcraft.

Tror dere DC Universe Online kan være noe for meg? Et spill jeg kan slenge meg ned i sofaen og kose meg med på en kjedelig fredagskveld mens jeg venter på RAID i World of Warcraft som skal starte om noen timer?

Er det godt og variert innhold, eller blir du fort lei? Og er det som med Age of Conan at det er kjempe interessant de første dagene for så å falle helt igjennom med elendig kvalitet utover i spillet?

Jeg er en stor fan av DC Universe, så for meg er dette perfekt. For å si det sånn var det stort å møte Zatanna, jeg kjenner navnet til robothjelperen til Booster Gold og jeg vet hvor Superman, Batman og Wonder Woman var i friåret deres. Alt jeg savner nå er Plastic Man. ;)

Men om vi dropper alt det der og kun ser på det spillmessige vil jeg likevel si det er svært bra. Det er et MMO, men føles mer som et single-player actionspill. Kampene er absurd kaotisk i forhold til vanlige MMOer, men blir aldri uoversiktlige. Skillsystemet virker begrenet først, men blir ganske fort utrolig dypt siden du har tre roller der de samme skillsene kan gjøre forskjellige ting, og du har relativt stor frihet til å velge skill som du vil. Og ta det med ro, det er veldig mye å gjøre her om du interesserer deg for det. Kvaliteten vil selvsagt falle litt etter de første timene og dagene, men for meg holder det seg fortsatt på topp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig rotet meg til level 30 med Redline. Jeg har en del influence, men finner ikke helt ut hvor jeg kan kjøpe AWESOME armour som krever Influence. Jeg har ikke noen av de andre poengene ennå, så kan ikke kjøpe noen av de Iconic Armour'ene. Og bør jeg kjøpe den som Wayne Tech-selgeren I Watchtower (tech) selger først?

Ellers vil jeg bare si at jeg stadig vekk blir imponert over story instance-oppdragene. Som oftest har de veldig detaljerte og bra designede områder, og likte spesielt den i Gotham University hvor Black Adam hadde noe greier på gang. Her er et screenshot i siste rommet. Good stuff.

csn7io2bwb3vztds8qrp.jpg

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig rotet meg til level 30 med Redline. Jeg har en del influence, men finner ikke helt ut hvor jeg kan kjøpe AWESOME armour som krever Influence. Jeg har ikke noen av de andre poengene ennå, så kan ikke kjøpe noen av de Iconic Armour'ene. Og bør jeg kjøpe den som Wayne Tech-selgeren I Watchtower (tech) selger først?

Ellers vil jeg bare si at jeg stadig vekk blir imponert over story instance-oppdragene. Som oftest har de veldig detaljerte og bra designede områder, og likte spesielt den i Gotham University hvor Black Adam hadde noe greier på gang. Her er et screenshot i siste rommet. Good stuff.

csn7io2bwb3vztds8qrp.jpg

Har ikke helt styr på hvor alle armorene er enda, men pvp tier 1 armoren kjøpes(for influence og penger) i meta wing på nederste plan inn inngangen til "Reactor", nedi der står Hawkman og litt sånt om jeg ikke tar helt feil, samt 3-4 maskiner du kan kjøpe utstyr fra. Og husk pvp armor er ikke spesielt bra til pve, da du som regel for veldig lite defense men mye toughness, men det sier seg selv.

Her er forøvrig en fin tråd som forteller hvilken armor som er hva: http://forums.station.sony.com/dcuopc/posts/list.m?topic_id=8123

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet via Direct2Drive.co.uk, det er ferdig lastet ned men maskinen skriker etter en re-installasjon (kjører uansett Windows Server 2008 R2, så det å få PlayStation3 kontrolleren til å fungere via bluetooth viste seg å bli en vanskelig oppgave..) så skal nok få rigget opp og spille rett på TV-en i kveld engang tenker jeg!

Etter hva jeg har forstått så det kun to europeiske servere? Ene er PvE og den andre er PvP? Heller litt mot den siste da jeg syntes åpen verden / by PvP virker kult, men er ting ubalansert? Og er det mye instancing, eller føles det som en stor by med massevis av spillere løpende rundt?

Og hva er erfaringen med amerikanske servere? Gir dette merkbart dårligere responstid, eller kan amerikanske servere være aktuelt? Kudos til utvikleren som lar spillere velge fritt imellom amerikanske og europeiske servere!

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet via Direct2Drive.co.uk, det er ferdig lastet ned men maskinen skriker etter en re-installasjon (kjører uansett Windows Server 2008 R2, så det å få PlayStation3 kontrolleren til å fungere via bluetooth viste seg å bli en vanskelig oppgave..) så skal nok få rigget opp og spille rett på TV-en i kveld engang tenker jeg!

Etter hva jeg har forstått så det kun to europeiske servere? Ene er PvE og den andre er PvP? Heller litt mot den siste da jeg syntes åpen verden / by PvP virker kult, men er ting ubalansert? Og er det mye instancing, eller føles det som en stor by med massevis av spillere løpende rundt?

Og hva er erfaringen med amerikanske servere? Gir dette merkbart dårligere responstid, eller kan amerikanske servere være aktuelt? Kudos til utvikleren som lar spillere velge fritt imellom amerikanske og europeiske servere!

De fleste her holder vel til på Bloodstorm EU PvP, dog du må nesten regne med å bli ganka av noen high level folk i ny og ned. Og det er 4 EU servere for øyeblikket, 2 PVE og 2 PVP. Noe ubalanse er det, men jeg syns det er relativt balansert, eneste er vel at fire powersettet har litt mye self regen/heal så de er slitsomme å ta ned. Ellers er det bare å lære seg å blokke og bruke riktig counter til riktig tid så går det som regel bra: http://forums.station.sony.com/dcuopc/posts/list.m?topic_id=6604

World PvP er artig, har ved flere anledninger ropt ut i /shout om at vi trenger flere heroes på stedet fordi det er for mange villains som løper rundt, og som oftes kommer det nok folk slik at vi for ryddet området. Ellers er verden veldig åpen og stor, er delt opp i to, Gotham og Metropolis, og er ellers veldig lite loading.

Har ikke vært innom noen av de amerikanske serverne så kan ikke uttale meg om de.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Denne tråden ligger under "Generelt om spill", og er ikke en tråd kun for PC-versionen slik det står i tråden din.

Tråden jeg opprettet er ment for å dele PSN og ingame nicks i PS3 versjonen av spillet, dette ville falt bort i denne tråden pga. det er fokus på PC versjonen. Men dersom moderatore mener det er overflødig så kan vi be dem føye listen på i første posten her.

Lenke til kommentar

Har fått et litt uventet problem. Jeg har en SteelSeries Kinzu mus. Den virker helt fint i alt mulig, inkludert DCUO. Men i går klikket den fullstendig helt plutselig, så kameraet går på hyperfart. Bare jeg så vidt rører musen snurrer kameraet helt rundt karakteren min. Det sier seg selv at det ikke er mulig å spille slik. Irriterende nok fungerer musen helt fint ellers, og den har fungert i DCUO også siden jeg fikk det. Noen tips hva jeg kan gjøre? Det er ikke en direkte hast, siden jeg har gått over til å spille med en xboks360 gamepad. Etter mye strev med å få PS3-gamepadden til å fungere husket jeg endelig at en gamepad strengt tatt ikke er forskjellig fra alle andre gamepadder. :blush:

Lenke til kommentar

Har fått et litt uventet problem. Jeg har en SteelSeries Kinzu mus. Den virker helt fint i alt mulig, inkludert DCUO. Men i går klikket den fullstendig helt plutselig, så kameraet går på hyperfart. Bare jeg så vidt rører musen snurrer kameraet helt rundt karakteren min. Det sier seg selv at det ikke er mulig å spille slik. Irriterende nok fungerer musen helt fint ellers, og den har fungert i DCUO også siden jeg fikk det. Noen tips hva jeg kan gjøre? Det er ikke en direkte hast, siden jeg har gått over til å spille med en xboks360 gamepad. Etter mye strev med å få PS3-gamepadden til å fungere husket jeg endelig at en gamepad strengt tatt ikke er forskjellig fra alle andre gamepadder. :blush:

Du har ikke vært inni options på DCUO og stilt på mouse sensitivity eller noe da?

Lenke til kommentar

Har ikke helt styr på hvor alle armorene er enda, men pvp tier 1 armoren kjøpes(for influence og penger) i meta wing på nederste plan inn inngangen til "Reactor", nedi der står Hawkman og litt sånt om jeg ikke tar helt feil, samt 3-4 maskiner du kan kjøpe utstyr fra. Og husk pvp armor er ikke spesielt bra til pve, da du som regel for veldig lite defense men mye toughness, men det sier seg selv.

Her er forøvrig en fin tråd som forteller hvilken armor som er hva: http://forums.station.sony.com/dcuopc/posts/list.m?topic_id=8123

Ok, får ta meg en tur ned i reaktoren. Synes bare Watchtower er forvirrende å finne frem i, spesielt siden punktene på kartet er mangelfulle. Viser omtrent bare re-spec-maskinene og portalene til Gotham/Metropolis. Må jo bruke influence-poengene på noe.

Hva med deg? Hva slags utstyr har du planer om å skaffe deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...