Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DC Universe Online

Anbefalte innlegg

Liste over spillere fra diskusjon.no (gi beskjed ved feil):

Server: Bloodstorm (PVP)

Heroes:

Aurvan: Redline

MrLee: Shadowfox, Silver Fox

Bjohansen: Cooper

Nitrius: Neuroman

Pokey: Alcatrash

Konamixx: Vanilla Ice

Orb79: Lightbulb

Triggers: Funknut

Ziuuung: Yeyoo

Send meg en PM hvis jeg skal oppdatere listen. Blir litt vanskelig å få med seg alle postene med navn. Vennligst ta med server, navn og moral.

DC Universe Online is a massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) set in the DC Universe. Sony Online Entertainment's stated goal is to make a different kind of MMORPG, with The Incredible Hulk: Ultimate Destruction cited as one of the main inspirations for gameplay. SOE is working to make DC Universe Online more interactive than standard MMORPGs, while trying to keep their key elements, which include a leveling system, raid instances, endgame progression and inventories. The world is mainly shared, public space instead of heroes or villains owning territory. The public space features dynamically-generated content designed for both hero and villain player characters (uniquely created by the player, who cannot choose DCU stalwarts).

Players will choose a mentor for their character (such as Superman, Batman or Wonder Woman for heroes and Lex Luthor, The Joker, or Circe for villains). Their starting location, principal quest rewards and mob loot will be influenced by that decision. The starting zones are either Metropolis or Gotham City, for both heroes and villains. Heroes can also go to the Justice League Watchtower, while villains can enter the Legion of Doom headquarters. Other zones can be reached by teleporters from the two faction headquarters.

Each character is given a communicator appropriate to their faction, via which they receive urgent communications from their mentor and his/her colleagues and subordinates; heroes will frequently receive status updates from Oracle, while villains will receive data from The Calculator. In addition to assignments from their mentor, player characters may also receive requests for help from other mentors of the same faction. Player characters may also accept missions from non-player characters (NPCs) in the street, usually minor characters from their faction. There are also opportunities for quick street encounters appropriate to the character's faction: for example, a hero character may encounter a thug robbing an armored truck, trying to break into an office building, or in the process of mugging a citizen; while a villain character may be presented with opportunities to assist NPC thugs with an armored truck robbery, or assault a citizen using an ATM. All NPC interactions are fully animated and voice-acted. Player characters will earn threat ratings that will cause NPC heroes and villains to interact accordingly with the character.

The shared worldspace offers primarily solo and team player versus environment (PvE) gaming opportunities in the form of open air missions and instances, although player versus player (PvP) combat is also possible in this worldspace. Other PvP (and to a smaller extent, PvE) gaming is available in various types of queued instanced encounters: "Legends", small scale PvP combats in which players take on the identities of iconic characters (continued success in Legends combat unlocks additional iconic characters); "Arena", small scale PvP combat in which players fight as their own characters; "Alerts", cooperative team missions; and "Raids", large scale PvP combat between teams of opposing factions. Success in PvE missions is rewarded with in-game money, costume pieces, equipment and consumables, while PVP combat is rewarded with unlocks of special equipment sets.

Hei,

Spillet hadde release 11. januar verden over, men kun via digital download (i europa). Nå er det også tilgjengelig på disc. Du kan bytte mellom US- og EU-servere på PC.

-Informasjon om spillet-

Official Game guide:

http://www.dcuniverseonline.com/gameguide/pc/

Official game manual:

http://www.dcuniverseonline.com/manuals/DCUO_Manual_PC.pdf

Informasjon om selve DC Universe:

http://dc.wikia.com/wiki/Main_Page

Gameplay video:

http://www.youtube.com/watch?v=EzHxeTYb9AI

http://www.youtube.com/watch?v=ncwRKiFDxGQ

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det er fordi spillet kommer på konsoll.

Stemmer det at det skal være "crossplatform" servere? Altså, PS3/360/PC kommer til å spille sammen?

Hvorfor det er mer action-fokusert spiller ikke så stor rolle. Det gjør i alle fall at du slipper den samme kjedelige quickslot trykkingen. Og det kommer kun til PC og Playstation, ikke Xbox.

Ingen cross platform servere så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Spillet er så å si total kopi av

Det har også

.

Men City of X og Champions Online har ikke Superman, Batman og de folka der. :)

Jeg har lyst til å glede meg til DCUO, men vil ha mer å gjøre en kun slossing. Det vil ikke bli crafting ved launch, så hva annet er det å gjøre? Uansett hvor bra slossingen er gidder jeg ikke å sloss i timesvis hver eneste dag i to år.

Lenke til kommentar

Det har også

.

Men City of X og Champions Online har ikke Superman, Batman og de folka der. :)

Jeg har lyst til å glede meg til DCUO, men vil ha mer å gjøre en kun slossing. Det vil ikke bli crafting ved launch, så hva annet er det å gjøre? Uansett hvor bra slossingen er gidder jeg ikke å sloss i timesvis hver eneste dag i to år.

Er enig i at de bør ha med mer enn slåssing (og det finnes kappløp mot tiden og slikt hvor du kan fly rundt en bane) men crafting er jo det kjedeligste som finnes i spill. Dette er jo ting en kun gjør for å tjene penger eller å oppgradere våpen. Jeg spiller spill for å ha det gøy, og driter igrunn i om jeg ikke er rikest eller har det beste utstyret, så lenge det er gøy å spille. Så synes heller de burde bruke energien på å lage kreative tidssysler. APB var inne på noe med mye "customisation". Å legge opp til sosial aktiviteter ville også vært interessant (hva med å gå rundt som sin hemmelige identitet og gjøre "vanlige" ting, som i GTA. Og alle superheltspill burde gi muligheter for en hemmelig identitet, som Clark Kent og Bruce Wayne).

Lenke til kommentar

Jeg liker crafting. Det er en fint måte å slappe av på mellom questene, og får man noe for det er det bare en bonus.

Hva er poenget med hemmelig identitet? Hva skal man liksom gjøre da? Jeg vil heller ha en rekke oppdrag som ikke går ut på å sloss. Å surre rundt på tid på en bane høres utrolig kjedelig ut. I tillegg har vi jo den der Legendary-greia hvor vi kan sloss i PvP i instancer med kjente fjes. Mener man starter som Robin (de snille) eller Harley Quienn (de slemme), men kan låse opp flere helter og skurker etterhvert. Men det er jo bare en variant av PvP.

Customization kan bli morsomt, men også her ser jeg et stort problem. I starten lager vi en helt, men hva gjør man etterpå? Jeg spilte LotRO ganske lenge, og noe av det jeg likte best var å finne nye ting å ta på meg. Det kunne være alt fra et nytt sverd til en ny kappe, og mye var rent kosmetisk. Men i DCUO trenger man jo ikke våpen eller rustninger, og uniformen lager man jo selv når man starter spillet.

Jeg håper virkelig det bli bra, men tror det vil slite pga det blir for ensformig.

Lenke til kommentar

Det har også

.

Har spillt begge disse spillene..

City of Heros er forøvrig ett mye bedre enn Champions Online, ihvertfall når jeg spillte.

Vil ikke anbefale CO til noen, men CoH/CoV er bra spill... :)

Det er uansett alt for tidlig til å påstå at dette er en blåkopi av de spillene - bare fordi det er i samme genre - i.e. superhelt MMO, spillet er tross alt ikke komt ut enda.

Her er jo også de egentlige tegneserie-figurene i DC Universet lisensert, de er vennene, fiendene, og kontaktene dine. :-/

Hvis du spiller skurk så skal kanskje du og pryle Batman, Wonderwoman og Superman. :-/

Kan være veldig intressant i end-game, i forhold til gå å pryl endel Rikti-soldater, o.l.

Lenke til kommentar

Det lover bra, men kjente stemmer og bra grafikk gjør det ikke automatisk til et bra spill. Mark Hamill spilte jo for eksempel i Wing Commander 4. :p

Det er sant. Etter det jeg har sett kommer jeg til å like det i noen måneder, men har på følelsen at det blir litt likt etter hvert. Men å ha det gøy i noen måneder er jo bedre enn de fleste spill klarer å levere. Så så lenge det er lite grinding, mye story, og bra gameplay, er jeg fornøyd. Sitter med ganske mange superhelt-idéer som jeg vil realisere. Bare litt dumt det ikke går an å ha skjold (Captain America-style) så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klart over at et superhelt-MMO ikke nødvendigvis trenger være City of DC eller DC Champions, men i City of X og Champtions Online besto handlingen stort sett av å denge løs på ting. City of X led i tillegg av identiske fiender stort sett hele veien, og når et laboratorium, varehus og en annen bygning så 100% identisk ut på insiden gikk jeg fort lei. DC Universe vil ikke ha noe crafting fra launch (men kan bli noe sånt senere), så hva er det gå gjøre bortsett fra å denge løs på ting? På den annen side er det jo stort sett kun det og å samle loot vi gjør i Diablo.

Skal jeg ta en seriøs vurdering av spillet så langt fra alt jeg vet og av erfaring fra tidligere spill blir det noe sånt:

Bra ting:

- Vi kan spille sammen med en hel drøss folk fra DC, og på begge sider. Så vidt jeg vet kan vi spille sammen med alt fra Batman til Plastic Man. En av grunnene til hvorfor jeg digget LotRO var fordi jeg møtte folk som Gandalf, Legolas, Gimli og Gollum.

- Vi har superkrefter. Innrøm det: Det blir aldri kjedelig om du herjer litt, politiet prøver å stoppe deg og du plukker opp bilen og kaster den etter politifolkene. :p (nå vet jeg ikke om man kan gjøre det i DCUO, men superkrefter er moro uansett.) :p

- Kampene flyter bedre enn i "vanlige" MMOer, og spillet støtter gamepad. Man kan derfor ligge på sofaen og denge løs på folk. Og ja, det der hørtes feil ut. :p

- Svært kjent IP stort sett alle har et forhold til. Selv mora mi vet hvem Superman er, og Smallville, Batman Begins og Dark Knight har ikke akkurat skadet det forholdet. En ny Batman-film er i produksjon, Green Lantern er ferdig innspilt og en Wonder Woman tv-serie er under planlegging. Med mindre spillet blir en katastrofe ved launch kan det få en rekke fans.

- Star Wars: The Old Republic er den eneste store IPen som konkurrerer med DCUO (annet en expansions til andre IPer som WoW), og jeg blir bare mer og mer skuffet over det. City of X begynner å dra på årene, og Champions Online var ikke akkurat det beste spillet der ute.

- Ulikt City of X og Champtions Online har vi våpen, så vi kan samle loot selv om vi ikke kan crafte. Ennå.

Dårlige ting:

- Vi har veldig mange karakterer fra DC med, men hvor mange av dem er kjente?

- Har vi superkrefter? Mange av folkene i DC har ikke det. Batman er en vanlig person, the Flash har null krefter bortsett fra å løpe raskt, Elongated Man kan bare strekke seg, Green Lantern er hjelpeløs uten ringen osv. Jeg vil ha et DC Universe Online, ikke Superman Online. Men om du kan velge å bli en Superman-klone fra start, hvem pokker gidder bli en Aquaman-klone? Og om man ikke kan bli en Superman-klone vil mange klage. Hvem vil surre rundt i Metropolis sammen med Superman som en superhelt uten superkrefter? Og om vi har superkrefter som Superman, vil vi være påvirket av kryptonitt? Og hvis ikke, er vi ikke da sterkere enn Superman?

- Arkham Asylum var morsomt, men vil vi ha et Arkham Asylum MMO der alt vi gjør er å sloss? Vi har ikke engang Riddler Challenges?

- Siden det er basert på superhelter kan det fort bli veldig mange umodne fjortiser i spillet.

Foreløpig konklusjon:

Jeg har veldig lyst til å like det, og sien den ble flyttet fra tidlig november til tidlig neste år tviler jeg på at det blir en katastrofe ved launch. Det er bra de tar seg tid til å gjøre det ferdig, men holder det? Jeg kommer til å kjøpe det og spille i hele trial-perioden, men om jeg fortsetter etter det gjenstår å se.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...