per-erik Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei, jeg har kun DPP og ønsker å vannmerke bildene mine. Fins der et enkelt gratisprogram som gjør dette? Jeg vil helst ha det programmet som er enklest mulig. P-E Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 GIMP kan være et alternativ. Det er ikke det "enkleste" programmet, men ikke så vanskelig å bruke. Det er en slags gratis Photoshop basert på åpen kildekode. Det finnes ørten guider til GIMP der uten om du trenger hjelp. Bare google "GIMP watermark tutorial". Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Paint.net er vel så enkelt du kan få det. Gimp er også eit bra alternativ. Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Takker. pain.net funket fint, men hvis jeg skal håndtere en hel batch er vel gimp tingen ? P-E Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Finnes mye bra og rimelig programvare for dette, dvs en 150 kr+. F.eks WinWatermark. De fleste er tilgjengelige i prøveversjon. Men vannmerk for guds skyld ikke orginaler. Personlig har jeg aldri bydd meg om å vannmerke bilder. Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Da foreslår jeg FastStone, det er gratis og du kan gjøre en rekke operasjoner i batch Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei, takk for tipsene.Jeg ønsker ikke å vannmerke alle bildene jeg tar, men enkelte batcher som jeg har gjort til Jpeg i DPP allerede. Faststone har jeg , men jeg finner ikke ut av hvordan jeg merker en hel batch med en liten signatur, og eller ramme. P-E Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei, takk for tipsene.Jeg ønsker ikke å vannmerke alle bildene jeg tar, men enkelte batcher som jeg har gjort til Jpeg i DPP allerede. Faststone har jeg , men jeg finner ikke ut av hvordan jeg merker en hel batch med en liten signatur, og eller ramme. P-E I FastStone, gå til meny.. Velg Verktøy -> batch-konverter -> velg filer og flytt over til "valgte filer" Under boksen "valgte filer" har du noen knapper og avhakning-bokser, velg "avanserte valg" og trykk på tilhørende knapp.. Du får da muligheten til flere ting/handlinger, deriblant vannmerke og tekst... Lykke til Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Supert, takk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå