Jaybird Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Er det noen som vet om noen program til å scanne gjennom filområder for å se hvor store de forskjellige områdene er, og evt søke ette hva slags filtyper som ligger der? Takk! Lenke til kommentar
Leus Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg anbefaler Treesize, men har ikke prøvd gratis versjonen. Artikkel om de forskjellige: http://www.myuninstalledlife.com/calculate-dir-size-treesize-vs-windirstat-vs-visdir Lenke til kommentar
Sickmyduck Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Kommandoen DIR i windows eller ls -R i linux. Bruk eventuelt du -c -h --max-depth=X. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Kommandoen DIR i windows eller ls -R i linux. Bruk eventuelt du -c -h --max-depth=X. Prøv windirstat. Etterpå kommer du tilbake til denne tråden og ber om unnskyld for ditt svar... Lenke til kommentar
Sickmyduck Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Kommandoen DIR i windows eller ls -R i linux. Bruk eventuelt du -c -h --max-depth=X. Prøv windirstat. Etterpå kommer du tilbake til denne tråden og ber om unnskyld for ditt svar... Var det jeg som skulle beklage for svaret mitt? DIR kommandoen er fullgod for å rapportere størrelse og filinnhold. Han spesifiserte ikke operativsystem, så jeg inkluderte en allerede eksisterende kommando i linux verdenen også. Ser ikke hvordan det jeg sa kunne være "feil", for øvrig fungerer ikke WinDirStat og TreeSize i linux uten tilleggsprogramvare og de liker heller ikke filsystemene til linux. Å kjøre en DIR mot mappen og lagre output mener jeg er en god innebygd løsning i Microsoft baserte OS som igjen oppfyller de krav stilt av trådstarter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Igjen ber jeg deg kjøre det programmet. Så samenligner du svaret du får med det programmet og det svaret du får ved å kjøre en dir kommando. Om du fremdeles hevder ditt svar er godt nok, så skal jeg nok klare å be om unnskyldning. BTW. Du ville hatt større sjans å treffe med ditt svar om du hadde fortalt Hvordan man hadde gjort dette i OSX kontra Linux. Faktisk 7 ganger større sjans. Lenke til kommentar
Sickmyduck Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Kanskje du burde tenke deg om før du poster, OSX er basert på Mach kernel som igjen bygger på *NIX kode. Apple har også en terminal enumerator som også kan bruke kommandoene jeg beskrev at Linux maskiner kan bruke. Dermed inkluderte jeg OSX i min post. Jeg sier det er et alternativ til å installere nye programmer, det betyr ikke at jeg mener min output er bedre enn din eller visa versa. Jeg mener det er opp til sluttbrukeren hva man finner relevant av output. På generel basis stoler jeg ikke på tredjepart programvare med mindre det er sterkt anbefalt av personer jeg stoler på. Og jeg stoler ikke på folk som mener df, du og ls ikke er kommandoer som fungerer i OSX og de fleste linux distroer. BTW. OSX terminal commands Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå