Gjest Ukjent Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hei! Poster som gjest pga. venner som vet hva jeg heter her. Saken er: I tilknyttning til en skoleoppgave fikk jeg nr til ei jente jeg ikke har hatt kontakt med tidligere. Hun går ikke i klassen min, men på ei annen linje. Jeg fikk nr hennes for å gi henne beskjed om oppgaven, så jeg sendte en melding i morges: Meg: God morgen Det blir ikke noe foto idag! Men du er ikke veldig god i matte, forresten? Jenta: Okei, den er grei ..Hvorfor lurer du på om jeg ikke er god i matte? Meg: Fordi vi har matteprøve i dag og jeg kan rett og slett ingenting Jenta: Jeg har toppkarakter i matte, meen vet ikke om jeg kan hjelpe deg? Meg: Jeg har 3'er i matte, så det kan nok stemme..skal aldri si aldri, da : P Og siden det har hun ikke svart. Dette var rundt 10-tiden. Jeg vet at det er NOE jeg har gjort feil, men ikke nøyaktig hva Summa-suma-rum: Spurte jente om å bli med på prosjekt pga jeg trenger modeller (jeg har et øye for ho) Vi er begge 17 år Jeg har driti på leggen Noen der ute som kanskje kan hjelpe meg på "rett" spor igjen? Spør gjerne om dere trenger mer info. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Hun forstår hvor du vil hen, og da må du bare vente på et evt svar. Jeg tviler på at hun har lyst og dermed lar hun være å svare. Du kunne spurt enda mer direkte, men for guds skyld ikke send henne en melding til hvis hun ikke svarer. Konklusjon: vær alltid klar og tydelig på hva du vil, da går du ikke glipp av ting på grunn av misforståelser. Edit: du har driti deg ut i den forstand at du ikke spurte henne på en direkte måte og heller ikke ga noe oppklarende svar da hun lurte på hva du mente. Du fremstår som litt usikker og klønete. Endret 19. oktober 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Hvordan hadde du egentlig tenkt at hun kunne hjelpe deg? Hvis dere ikke "kjenner hverandre" er det svært mye som skal til for at hun helt uten videre vil gå med for å møtes for å hjelpe deg med matte - du burde stilt et mer åpent spørsmål hvor du f.eks sier at du skal på skolen og lurte på om hun også skulle, slik at hun kanskje kunne hjulpet deg med matte. Når dette er sagt; så har du på ingen måte driti på draget. Ikke skjønte jeg den siste setningen for å være ærlig "Jeg har 3'er i matte, så det kan nok stemme...skal aldri si aldri, da : P" - hva er det som stemmer og hva skal man aldri, si aldri til? Synes den var litt uklar. Ikke bare var den uklar for meg, men jeg tror også hun ikke helt visste hva hun skulle svare på den. Mener du at du ikke tror at hun kan hjelpe deg, men at man skal "aldri, si aldri, det kunne jo vært du kunne hjulpet meg"? Du har ikke "dritt deg ut", du var bare litt utydelig. Endret 19. oktober 2010 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Gjest Ukjent Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hvordan hadde du egentlig tenkt at hun kunne hjelpe deg? Hvis dere ikke "kjenner hverandre" er det svært mye som skal til for at hun helt uten videre vil gå med for å møtes for å hjelpe deg med matte - du burde stilt et mer åpent spørsmål hvor du f.eks sier at du skal på skolen og lurte på om hun også skulle, slik at hun kanskje kunne hjulpet deg med matte. Selvfølgelig..Nå gikk det et lys opp for meg! Haha, burde egentlig ha skjønt det. Takker! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Du var kanskje litt teit, hvor "kult" er matte? Du har ikke ødelagt alle sjanser, herregud gi det litt tid. Endret 19. oktober 2010 av Sebbe Lenke til kommentar
Gjest Ukjent Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du var kanskje litt teit, hvor "kult" er matte? Du har ikke ødelagt alle sjanser, herregud gi det litt tid. Haha, samma hvor teit det var, jeg trengte faktisk hjelp :!: Burde nok spurt en annen person, men gjort er gjort! Får gi det litt mer tid, skal jo tross alt vare fram til jul det prosjektet her. Lenke til kommentar
Gjest jau Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du har driti deg ut, ja. Har du hørt om "display higher value"? Du skal vise at du har høy verdi. Med andre ord, hun har sikkert jobbet masse for å få 6 i matte, da bør ikke du si at du har 3'er... hun følte seg sikkert overlegen med en gang og det er veldig turn-off for jenter. Sitte i siste liten og hjelpe hjelpeløse deg som sliter og så skal hun falle for deg etterpå? 1 Lenke til kommentar
Gjest Ukjent Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Du har driti deg ut, ja. Har du hørt om "display higher value"? Du skal vise at du har høy verdi. Med andre ord, hun har sikkert jobbet masse for å få 6 i matte, da bør ikke du si at du har 3'er... hun følte seg sikkert overlegen med en gang og det er veldig turn-off for jenter. Sitte i siste liten og hjelpe hjelpeløse deg som sliter og så skal hun falle for deg etterpå? Ja, jeg har hørt om DHV. Men jeg er laaangt ifra god i PUA. Det skinner nok igjennom her. Men gjort er gjort! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Haha, latterlig. Ikke hør på "jau", trådstarter. Dette har ingenting med å "displaye higher value" å gjøre. Det at man ikke er god i matte har ingenting med attraktivitet å gjøre - pinlig at enkelte faktisk tror det. 2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 PUA folk ser alt så svart/hvit. Nå vet ikke jeg hvordan denne jenta er, men hun kan for all del synes du er søt som indirekte spørr på den måten. PUA er latterlig, vi mennesker er mer kompliserte enn mattestykker som man bare trenger en formel for å løse. Lenke til kommentar
Gjest Ukjent Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Haha, latterlig. Ikke hør på "jau", trådstarter. Dette har ingenting med å "displaye higher value" å gjøre. Det at man ikke er god i matte har ingenting med attraktivitet å gjøre - pinlig at enkelte faktisk tror det. PUA folk ser alt så svart/hvit. Nå vet ikke jeg hvordan denne jenta er, men hun kan for all del synes du er søt som indirekte spørr på den måten. PUA er latterlig, vi mennesker er mer kompliserte enn mattestykker som man bare trenger en formel for å løse. What they said. Ærlig talt blir jeg forvirra over hele PUA systemet. Når jeg klarer å opprettholde god kontakt med jenter (uten PUA), og eventuelt få et langvarig forhold med de, burde andre klare det også, uten PUA. Også er det de gangene man ikke er like suksessfull, selvfølgelig Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg vil ikke si at "PUA-folk ser alt så svart/hvitt", Sebbe. Jeg vil si at enkelte "PUA-folk" ser alt svart/hvitt. På samme måte som at det finnes hvite mennesker som kan danse, asiatere som kan kjøre bil og negere som ikke liker kylling. Å stereotypisere mennesker blir helt feil, denne "PUA-guruen jau" tar selvsagt helt feil. Det har ingenting med DHV å gjøre. Jeg stiller meg tvilsom til om at det er gjennomgående å mene for "PUAs", in fact, jeg vet det ikke er gjennomgående. PU handler om å utvikle seg selv til å bli et bedre menneske, ikke om å skryte på deg en høy mattekarakter. Man må sette premissene for en diskusjon på samme sted. Det er selvsagt leit at det er KJs som har lest mye bøker og sett noe på internett og tror han er utlært. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) TS: du forvirret henne nok. Du kan trygt sende en melding til selv om hun ikke sier noe mer til dette. Selv om en her sier det ikke er lurt, tror jeg ikke hun tar det som masing. Det var jo en forvirrende samtale. Spør litt mer konkret om dere skal finne på noe. Haha, latterlig. Ikke hør på "jau", trådstarter. Dette har ingenting med å "displaye higher value" å gjøre. Det at man ikke er god i matte har ingenting med attraktivitet å gjøre - pinlig at enkelte faktisk tror det. Oj... displaye mer value enn du har og sånne ting er bare dumt og vil falle tilbake på en til slutt ja! MEN: jeg synes nå gutter som er flinke i matte er veldig attraktive. Bare så det er sagt!! Så ikke kom her og si det ikke har noe med attraktivitet å gjøre. Endret 19. oktober 2010 av dkny Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 MEN: jeg synes nå gutter som er flinke i matte er veldig attraktive. Bare så det er sagt!! Så ikke kom her og si det ikke har noe med attraktivitet å gjøre. Det gjør du ikke. Mulig du syns at det å være god i matematikk er en attraktiv egenskap, men at du syns at ALLE gutter som er god i matte er attraktive blir for dumt. [ON TOPIC] Du har ikke driti på draget. Du har ikke spurt rett ut hva du vil, gjør det. Noe som er lekent og kult er om du gir henne noe tilbake for at hun hjelper deg med matte. F.eks, si at dere kan gjøre matte i en kafé og som takk for hjelpen så spanderer du mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå