Skribenten_ Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Play.com frister oss med lave priser og fri frakt, men man kan uansett aldri overstige 200 kroner dersom man vil slippe å betale norsk moms. Jeg ønsker å bestille en del filmer derfra, men er det mulig å bestille la oss si 10 filmer, men få dem send i 10 forskjellige pakker..det vil jo utgjøre under 200 kroner per pakke.. men tilsammen 2000 kr. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 De gangene jeg har bestilt flere filmer fra play.com har de alltid blitt sendt hver for seg. Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Play.com sender automatisk filmene hver for seg Lenke til kommentar
Myst Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Vil ikke det bli mistenksomt hvis mottakernavn er det samme på alle da? Plutselig kommer det 10 pakker foran tolleren med samme mottaker. Eller er jeg helt på bærtur nå? Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Så lenge hver pakke har en verdi på under 200kr ser jeg ikke problemet. De hører jo ikke sammen. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Som allerede påpekt sender Play.com automatisk alle varene du bestiller hver for seg, uansett om du bestile de samtidig. Med andre ord er dette ingenting å bekymre seg over, da du er klart på riktig side av loven. Lenke til kommentar
Chanettemarie Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Om du er veldig usikker kan du jo skrive til de å høre:) vet at en del utelanske butikker er villig å betale deg til bake den norske momsen:) For de tjener på det uansett:) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Vil ikke det bli mistenksomt hvis mottakernavn er det samme på alle da? Plutselig kommer det 10 pakker foran tolleren med samme mottaker. Eller er jeg helt på bærtur nå? De er innført hver for seg, så det skal ikke ha noe å si. For min del er jeg uenig med lovverket her - skal man først ha en beløpsgrense får man sette den slik at den får en effekt, og ikke slik at den rammer forskjellig avhengig av hvilken leverandør man bestiller fra. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ah, skjønner. Tenkte om kanskje det var forskjell på å bli ført inn som en enhet eller helhet. Da var jeg på bærtur likevel. Fant masse blåbær da. Lenke til kommentar
branngutten Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvordan er det om man kjøper klær for under 200 kr derifra? Må man da betale toll? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå