festen Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Du får se under bilen og se om noe ser nytt ut. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvordan vet du at ikke spissing ble kontrollert før levering? Kunden har jo også en oppfordring om kontroll av dekk via instruksjonsboka, og om dette hadde vært fulgt ville han da hatt mulighet til å begrense skaden ved å reklamere før dekkene ble utslitt. Flere ting her. Etter det jeg har hørt, utfører ikke Møller forhjulstillingskontroll på nye biler. Bilen var til service bare noen uker før det ble skifte t til vinterdekk, uten anmerkning om slitasje på innsiden. De hadde notert at fordekkene var mer slitt enn bakdekkene, men ikke noe utover dette. Så enten var de slappe på service eller så 'ville' de ikke vite/se/oppdage at det var en unormal slitasje. Det står sikkert mye med fin skrift i manualen, men en ting er å jevnlig sjekke trykket, noe annet er å sjekke for forhjulstillingsfeil - som ikke har noe med dekktrykk å gjøre. Jeg sa det på generelt grunnlag. Jeg vet at ihvertfall ett av bilmerkene jeg har jobbet med har krav til spissingskontroll ved klargjøring, og at man skal kontrollere dekkene for skader/slitasje/dekktrykk hver gang man fyller drivstoff. Å se unormal slitasje vil jeg ikke si er noe problem, så mye det har vært om det i media i det siste. Men jeg uttalte meg på generelt grunnlag her. Det er uansett alt for dårlig at det ikke ble anmerket på service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå